Vanakese värskendamine

Tõnu Ojala
02.01.2025

Volvo mudelirea vanima esindajana pretendeerib XC90 juba klassiku staatusse. Kui tavaliselt püsib üks automudel tootmises umbes 5-6 aastat, mille sisse mahub üks mudelivärskendus, siis XC90-l on see aeg ammu möödas. Seekordne facelift on talle juba teine, saanud otsest inspiratsiooni Volvo elektriautodest.

Kümnekonna aastaga, mis möödas II põlvkonna XC90 debüüdist, on automaailm meeletult muutunud. 2015. aastal, mil see auto debüteeris, tegi elektriautondus selle tänapäevases mõistes alles oma esimesi samme.  Autotootjate mudelivalikutest leidis veel mahtuniversaale, ehkki linnamaasturid olid juba tegijad. Samuti olid siis veel heas kirjas diiselmootorid ning see kajastus ka tollases XC90 mootorivalikus – täna enam mitte.

Midagi revolutsioonilist XC90 juures ette pole võetud, aga kui müüginumbreid vaadata (need ei näita populaarsuse kahanemist), siis pole ka tarvis. Auto esiots on saanud uue kujunduse, mis arvustajad kahte lehte jagab – osadele meeldib, osadele mitte. Rooli taha istudes ei saa mööda vaadata uuest (ja suuremast) ekraanist ning seal jooksvast uuenenud tarkvarast – seegi toob silme ette kaks mullust Volvo uudist elektriautode maailmast, aasta alul saabunud EX30 ja enne aastavahetust maabunud EX90. Nagu Volvodele omane, toetutakse ka siin sisseehitatud Google´le, kuid õunafirma eelistajaid rahustab see, et ka Apple Carplay on täiesti olemas.

Tehnilises pooles on kohendatud nii vedrustuse kui rooli seadeid, auto klassi arvestades on loomulik ka parendatud heliisolatsioon.

Mudelivalik koosneb kahest nn pehmest hübriidist (mudelitähised B5 ja B6, võimsust vastavalt 250 ja 300 hj) ja 310+145 hj pistikhübriidist T8, mis elektri abil kuni 71 km läbida suudab. Sõiduomadustelt näitavad teistele koha kätte muidugi elektroonilise õhkvedrustusega versioonid, ent kes seda lisa kalliks peab, saab igapäevaselt suurepäraselt hakkama ka tavalahendusega.

Mitmed autotootjad on oma suurtest sisepõlemismootoritega SUVidest loobunud või loobumas ning asendamas neid elektriautodega, kuid Volvo on lubanud, et XC90 jääb tootmisse seniks, kuni nõudmist on. Maailma lõikes on tegu Volvo populaarsuselt kolmanda mudeliga, mis jääb alla vaid XC60-le ja XC40-le. Seejuures ei ole Volvo selleski segmendis elektriautota, sest XC90-ga sama mõõtu elektriline EX90 jõudis enne aastavahetust Eestissegi.

Siiski ei leia Volvo, et XC90 ja EX90 päris samas segmendiks võistleks, sest nende autode ostjad olla siiski erinevad – piisab kui vaadata autode hinnanumbreid. Ja et kõik autotootjad on viimasel ajal tasahilju oma esialgseid elektriautodele ülemineku plaane konservatiivsemas suunas korrigeerinud, on selge, et lähiaastatel ei ähvarda XC90 miski ja üsna kindlasti elab II põlvkonna XC90 üle ka oma eelkäija, mis püsis tootmisliinil tervelt 11 aastat, aastatel 2003-2014.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid