Klassiku uus nägu

Tõnu Ojala
14.12.2019
Tõnu Ojala

Ehkki Eesti pikapiturg on suuresti Toyota usku, ei jäta Hiluxi varjus jonni ka teised. Põlvkonnavahetuse läbi teinud Mitsubishi L200 on selle segmendi värskeim uus tegija.

Mitsubishi mudelivalik on viimasel aastakümnel üsna tagasihoidlikuks kuivanud ning Eesti oludes kõrgemat kohta omas segmendis hoitaksegi pikapite seas (ehkki jah, absoluutarvudes on nii ASXe kui Outlandereid rohkem kaubaks läinud). Kui Toyota Hilux oma pea 45% turuosaga on pikapite seas klass omaette, siis tagapool on konkurendid tihedalt koos ning 9 kuu vahekokkuvõtetes 5. kohal olnud L200-l on kõik eeldused, et üritada vahetult eespool olevad Ram 1500, Ford Ranger ja VW Amarok kätte saada.

Mitsubishi pikapite ajalugu on nüüdseks jõudnud oma viiendasse kümnesse. Kuuenda põlvkonna L200 paistab juba traditsiooniliselt silma oma julge välimusega, mis selles üldiselt konservatiivses segmendis (kui jätta kõrvale nn usakad, kus pikapitel hoopis teine tähendus) kohe silma torkab. Auto esiosa on saanud uue kujunduse, mis peegeldab ASXi ja Outlanderi uuenenud välimust. Uudiseks on ka uus vedrustus ja 2,3liitrine jõuallikas, mille näitajad senisega üha karmimateks muutuvate keskkonnanõuetega senisega võrreldes pisut tagasihoidlikumad (vanal mudelil oli 2,4liitrine mootor) ning muidugi rikkalikum varustustase.

5,3 m pikkune auto tähendab meie oludes suurt autot ja seda tunneb ka autosse istudes. Ruumi on ohtralt, sobiva sõiduasendi leidmine lihtne. Hinnakirja ülemist otsa esindav Instyle-varustus tähendab enam-vähem kõike, mida selles autoklassis ette kujutada – kuni nahksisu, automaatlülitusega kaugtulede ja kahetsoonilise automaatse kliimaseadmeni välja. Puutetundliku ekraaniga keskkonsool ja näidikuplokk mõjuvad veidi aegunutena, kuid teevad oma töö kenasti ära.

Kui senine 2,4liitrine diisel oli meil hinnakirjas nii 113 kW/154 hj kui 133 kW/181 hj seades, siis uue 2,3liitrise diisli võimsusnäit on 110 kW/150 hj.  See neljasilindriline diiselmootor ei ole kohe kindlasti kõige vaiksemate seast ja nii mõjub L200 vaatamata nahksisule, astmelaudadele ja katusele kinnitatud lisavalgustile tõsise tööautona. Et ega L200 projekteerimisel pole maanteesõitu primaarsena silmas peetudki, reedab ka esiistmete vahel asuv pöördlüliti, mis lubab valida taga- ja nelikveo vahel, lülitada sisse aeglusti ja lukustada keskdiferentsiaali. Lisaks neli sõidurežiimi, mägipidur ja nõlvaltstardiabi – nii et siin on L200 võistluses nn päris maastikuautodega igati konkurentsivõimeline.

Odavaima L200 saab Eesti oludes 26 900 euroga, kõige rikkalikuma Instyle-varustuse ja automaatkasti korral tipneb hinnakiri 38 900 euroga. Võrdluseks – Double Cab´iga Toyota Hiluxi hinnakiri algab 29 650 eurost.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid