Maastiku-Navara

Tõnu Ojala
01.05.2019

Eestis oli “käimas” tunnustatud maasturispetsi Arctic Trucksi täiustustega Nissan Navara. Mida lisanime Off-Roader AT32 kandev Navara endast kujutab?

Vaatamata uuele mudelitähisele jääb Navara ikka Navaraks – tegu on ümberehituspaketiga, mida saab põhimõtteliselt igale topeltkabiiniga Navarale. Oma autot ümber ehitada sooviv maastikusõidu fänn ei pea seega oma pead vaevama, ega tal tehnoülevaatusel probleeme ei tule – tüübikinnitusega on kõik korras ning autol säilib tehasegarantii.

Soomes paigaldatav Arctic Trucksi standardpakett tähendab AT32-versiooni puhul 20 mm kõrgemat vedrustust, astmelaudu, põhjakaitseid, 17tolliseid velgi koos 32tolliste maastikurehvidega (siit tuletatakse ka mudelitähis AT32, kus AT on muidugi Arctic Trucks) ning täiendavat plastiringi. 2,3liitrist dCI-diiselmootorit, käigukasti ja kütusepaaki kaitseb altpoolt põhjaalune lisakate.

Soovi koral saab lisada Safari snorkli ja läbida kuni 80 cm sügavusi veetakistusi (tavamudeliga võrreldes 20 cm enam) ning veel kõrgemate nõudmiste kõrval lisatakse ka lukustatav esidiferentsiaal.

Kliirens kerkib standardselt 223 mm-lt 243 mm-ni, pealesõidunurk kasvab 30.4 kraadilt kasvanud 35 kraadini ning teekumeruse ületusnurk 22,2 kraadilt 24 kraadini. Lisades AT Performance-vedrustusest tulenevale 20 lisamillimeetrile ka suurematest rehvidest tuleneva kõrgusevahe, on auto kogukõrgus kasvanud 40 mm võrra.

Sellise ümberehituse vajadust tasub kaaluda neil, kel plaanis pikapist viimast välja võtta – kui kilomeetreid peamiselt maanteel mõõta, pole asjal mõtet. Kõrge profiiliga maastikurehvid eeldavad nende sihipärast kasutamist ning snorklist on maanteel rohkem tüli kui kasu. Esiteks piirab see väljavaadet, teiseks – ja see on palju segavam – mõjutab sedavõrd autot ümbritsevaid õhuvoole, et kaassõitja poolne küljeklaas muutub kiiresti läbipaistmatuks. Ka ei ole tegu odava lõbuga – täpne hinnatase pole küll veel paigas, aga „kirvemeetodil“ võiks arvestada 10 000 eurose lisakuluga.

Arctic Truck alustas üheksakümnendatel aastatel Islandil, kus erinevaid Toyota mudeleid karmidesse Põhjala oludesse kohandati. Tänaseks on margivalik oluliselt laienenud – lisaks Toyotadele ja Nissanitele kuni Mercedesteni välja – ning maailmas pole sisuliselt kohta, kuhu Arctic Cati seadistatud autodega minna ei saaks. Tänaseks on oluliselt laienenud ka geograafia, lisaks juba mainitud Islandile ja Soomele tegutsetakse Norras, Suurbritannias, Venemaal, Poolas ja isegi Araabia Ühendemiraatides.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid