Auve Tech ja Tartu Ülikool arendavad isejuhtivat vesiniksõidukit

11.02.2020
Auve Techi sõiduk Iseauto kasvas välja 2017. aastal alanud koostööst Tallinna Tehnikaülikooliga. | Paula Johanna Adamson

Auve Tech ning Tartu Ülikool allkirjastasid koostöölepingu, mille eesmärgiks on välja arendada vesiniku jõul töötav isejuhtiv sõiduk. 

Projekt sai ametliku stardipaugu esmaspäeval, 10. veebruaril Tartu Ülikooli peahoone ees, kus Auve Techi tegevjuht Johannes Mossov ning Tartu Ülikooli rektor Toomas Asser kirjutasid alla lepingule, mille kohaselt valmib osapoolte koostöös 2021. aasta keskpaigaks ainulaadne isejuhtiv vesiniksõiduk.

Koostööprojekti eesmärk on töötada välja tehnoloogia, mis võimaldaks rakendada vesinikkütuse kasutust sõiduautodes. Projekti raames valmiv vesinikelementide süsteem integreeritakse Auve Techi järgmise põlvkonna isejuhtivasse sõidukisse. Seni Auve Techi poolt toodetud elektri jõul töötavate sõidukite kõrval annab vesinikelemendi kasutamine alternatiivse ning kiirema laadimisvõimaluse. 

„Meie uue põlvkonna kütuseelemendid töötavad oluliselt madalamal temperatuuril kui seni turul olnud. See tagab nende seadmete oluliselt pikema eluea ja need on ka mitmeid kordi ohutumad,“ kommenteeris tehnoloogia eripära Tartu Ülikooli keemia instituudi direktor, füüsikalise keemia professor, akadeemik Enn Lust.

Auve Techi sõiduk Iseauto kasvas välja 2017. aastal alanud koostööst Tallinna Tehnikaülikooliga. "Oleme koostööle ülikoolidega avatud olnud algusest peale," tõdeb idee autor Väino Kaldoja ning lisab, et on oluline, et ettevõtted kaasaksid oma tegevusse Eesti teaduse tipptegijaid, et märkimisväärsed teadus- ja arendustegevused leiaksid eesmärgipõhist rakendust. "Nii ei loo me mitte ainult innovaatilisi lahendusi, vaid tõestame, et meie väikeses Eestis saab koos teha suuri asju."

Lisaks vesinikusõidukile on Auve Tech ning Skeleton Technologies arendamas lähikuudel valmivat superkondensaatoritega sõidukit, mille eeliseks on väga lühike laadimisaeg. 

Sarnased artiklid