Järjekordne lipulaev
Tõnu Ojala
01.07.2018
Võrreldes eelkäijaga on kolmanda põlvkonna Touareg natuke laiem ja pikem, ent madalam. | Tõnu Ojala

Terminit „lipulaev“ on Volkswagen saanud üsna mitmel moel pruukida. Eelmise kümnendi alguses toodi suure kisa-käraga turule Phaeton, mille edu aga tagasihoidlikuks jäi. Mullusel Arteoni esmaesitlusel tituleeriti seegi auto „lipulaevaks“ ja sama tiitel figureeris nüüd ka III põlvkonna Touaregi turule tuues.

Autoostjate mudelieelistused on viimastel aastatel vääramatult kõikvõimalike rohkem või vähem maasturi nime väärivate autode suunas pöördunud ja selles valguses on igati loogiline, et selles konkurentsis üha tugevamalt panustav Volkswagen oma lipulaeva sildi nüüd Touaregile kinnitanud on.

Kui 16 aastat tagasi Touaregi I põlvkonda tutvustades olid olulised sellised tähised nagu W8 või V10 TDI, kliirens, hobujõud ja njuutonmeetrid, siis tänapäeval räägitakse pikalt-laialt digitaalsusest, 12- ja 15tollistest ekraanidest, ühilduvusest, poolautomaatsest sõidurežiimist, öise jälgimise seadmetest jne. Ja kui veel kümmekond aastat tagasi jõuti maastureid esitledes pea kohe ka maastikukõlbulikkuseni, siis nüüd jäi see teema täiesti puutumata. Nii et ajad, mil tollase Saksa Auto tegevjuht Touaregi I põlvkonda esitledes kalamehesaabastes ja kummiülikonnas mööda Kõrvemaa metsi jooksis, on kardetavasti möödas ning 2018. aasta suvel III põlvkonda saaabudes kuuleme esmajärjekorras hoopis sellest, kuidas hõlpsamini sotsiaalvõrgustikesse pääseda, teeäärses söögikohas lauda kinni panna või midagi sellist.

 

Diisel ei ole surnud – veel...

Mootoriteni siiski jõuti – meie turule saabub uus Touareg esmalt kahe V6-diiselmootoriga (jah – diisel ei ole veel surnud!), mille võimsused 170 kW/231 hj ja 210 kW/286 hj. Järgnevad V6-bensiinimootor (250 kW/340 hj) ja V8-turbodiisel (310 kW/421 hj).

Muidugi ei saa üle ega ümber elektrist, mudelirivvi jõuab ka kuni 58 km vaid elektri jõul läbida suutev pistikhübriid (270 kW/367 hj). Tõsi, esialgu vaid Hiina kontekstis, Euroopa esitluskuupäev on veel lahtine.

Volkswageni ühe lipulaevana ei ole ime, et Touareg kannatab paljuski välja võrdluse VW kontserni kallima sõsara Audiga – olgu jutt siis massaažiistmetest või Dolby 7.1 helisüsteemist. Või uus digitaalne näidikute plokk – mitut digitaalset displeid hõlmav lahendus, kus tavapärased nupud ja lülitid puuduvad ja mida sarnaselt arvutiekraanile oma eelistuste järgi kohandada saab. Nii saab juht (täpsemalt juhid – kokku suutvat Touareg „meelde jätta“ kuni 7 inimesed seaded) kohandada erinevaid juhiabi-, käitlemis- ja mugavussüsteeme oma eelistustele vastavaks – eks ole üha enamad autokasutajad kasvanud üles näppu nutiseadmete ekraanidel libistades ja miks peaks see üha nutikamateks muutuvatel autodel siis teistmoodi olema!

Mingi vahe Audiga jäetakse siiski sisse ja näiteks Audidelt tuttavat ekraanile näpuga kirjutamist vähemalt esialgu Volkswagenile ei saa. Siiski on just Touareg esimene VW mudel, kus uue põlvkonna interjöör rakendust leiab ja võib päris kindel olla, et juba lähiaastail hakatakse seda järjepanu ka teistele „volkkaritele“ paigaldama.

Ehkki esmajärjekorras räägitakse uue III põlvkonna Touaregi tutvustades „parimatest novaatorlikest juhiabi-, käitlemis- ja mugavussüsteemidest ning suurimast integreeritud digitaalsest näidikute plokist“, on Touareg ikka eelkõige sõitmiseks ja seega leiab varustusest nii nelikroolimise kui aktiivvedrustuse. Ja ehkki sõidurežiimide alt jõuab ka seadistuseni „Sport“, ei tasu kõike päris sõna-sõnalt võtta – tegu on siiski soliidse linnamaasturi, mitte sportautoga!

Julge alumiiniumi kasutamine on soodsalt mõjunud kaalule ning eelkäijaga võrreldes veab uus Touareg üht enam kui 100 kg kaaluvat mehemürakat vähem kaasa. Ja ehkki aastatega on Touareg oluliselt kasvanud, kipub vähemalt nelikroolimisega Touareg oma manööverdavuselt konkureerima üle poole meetri lühema Golfiga.

Eesti teedele jõuavad esimesed uued Touaregid suve keskel, hinnatase algab kriipsuke allpool 60 000 euro piirist.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid