Yamaha avas Hollandis omamoodi muuseumi

Mihkel Külaots
14.03.2020
Jonathan Godin

Mullu sügisel käisin vähe teistmoodi mootorrattaüritusel. Ühegi tsikliga sõita ei saanud, ei olnud isegi ühtegi täiesti uut mudelit. Vaatamist oli sellegipoolest ääretult palju.

Yamaha avas Hollandis omamoodi muuseumi nimega Yamaha Motor Europe Collection Hall. Tegu on vaid ettevõttesiseseks kasutamiseks mõeldud kollektsiooniga, kuhu kokku kogutud võidusõidu-Yamahad ja tehasemotikad aastast 1961 kuni tänapäevani.

Omamoodi muuseumi eesmärgiks on kokku koguda ja hoida Yamaha võidusõidu- ja tehasetoodangu pärandit. Nii saavad ka nooremad töötajad näha ja katsuda, millised olid mootorrattad omal ajal ja püüda säärast Yamaha hõngu ka tulevastes masinates hoida. Pärand-masinapargist loodetakse saada inspiratsiooni, et ka edaspidi nii tänaval kui ka võidusõidurajal edukad olla.

Näituse avamisele olid kutsutud nii tippvõidusõitjad, Yamaha Motor Europe’i juhtkond (kaasa arvatud ettevõtte president Eric de Seynes) kui ka motoajakirjanikud. 

Räägime konkreetsemalt masinatest. Näitus oli jagatud kahte saali – ühes tehasetoodang ja teises võistlusmasinad alates Dakarist kuni ringrajani. Kahes saalis oli kokku üle 100 mootorratta, leidus nii restaureeritud kui kulunud originaalseisukorras masinaid. Näiteks oli seal väljas Yamaha YZE750, millega Stephan Peterhansel 1991. aastal Dakari ralli võitis, Ben Spiesile 2009. aastal  superbike’i MMi võidu toonud YZF-R1 ja paljud teised võidukad rattad. Välja olid pandud ka mõned prototüüpmootorrattad.

Yamaha Motor Europe Collection Hall jääb küll avalikkusele suletuks, aga näitus rändab mööda Euroopat erinevate üritustele, seega ei jää erilised masinad niisama tolmu koguma. 

Vt põhjalikumalt märtsi Tehnikamaailmast.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid