Kogu pere ja pagaski peale

Aimo Niemi
02.01.2023
Mirva Kakko

Maailm muutub, üha rohkem räägitakse elektriautode võidukäigust. Siiski on bensiinimootoriga keskmise suurusega universaal veel aastaid paljudele parimaks valikuks. Võtsime võrrelda kuus selle klassi tippmudelit.

  • Ford Focus Wagon
  • Kia Ceed SW
  • Peugeot 308 SW
  • Škoda Octavia Combi
  • Toyota Corolla Touring Sports
  • Volkswagen Golf Variant

Maanteeameti esmaregistreerimiste statistika näitab, et 2022. aasta 11 kuu jooksul Eestis arvele võetud uutest sõiduautodest olid täiselektrilised 3,2 protsenti. Teiselt poolt vaadates tähendab see aga, et 96,8 protsenti ei olnud. Tõsi, arvestades juurde ka erinevad hübriidid, tõuseb suuremal või vähemal määral elektrifitseeritud autode osakaal 34 protsendini.

Traditsiooniline sisepõlemismootor, võib-olla hübriidtehnoloogiat abiks võttes, peab seega edukalt vastu, kuigi tõsiusksed rohepöörajad tahaksid selle muuseumisse ära saata.

Meie testiautode kütuseks on bensiin – diiselmootorite müük on juba aastaid langustrendis ja gaasimootoriga mudeleid on vaid näputäis. Linnamaasturid on haaramas endale üha suuremat turuosa, aga oma sihtgrupp on ka universaalidel. Nende seas on kõige populaarsemaks madalam keskklass, mida nimetatakse ka C-segmendiks või lihtsalt Golf-klassiks. Sellise eelistuse tõttu võtsimegi vaatluse alla just need autod. Hinnapiiri seadsime nii, et tegemist poleks lausa baasmudeliga, vaid võiks valida pisut tõhusama mootori, automaatkäigukasti ja parema varustuse.

Selles segmendis teevad Eestis ilma Toyota Corolla ning Škoda Octavia, kelle müüginumbrid olid lõppenud aastal üsna sarnased. Kord oli peal üks, siis jälle teine. Universaalide konkurentsis oli Octavia aga selgelt ees. Meie testiautoks oli 110 kW 1,5 eTSI bensiinimootoriga ja automaatkäigukastiga kerghübriid, varustustasemeks Style.

Suvel demonstreeriti Toyota Corolla uuendatud versiooni, see jõuab meile aga alles kevadel, nii et pidime leppima vanaga. Meie käsutuses oli kahest võimalikust taltsam, 1,8-liitrise bensiinimootoriga 90 kW versioon. Corolla on rühma ainus täishübriid.

Praegune Volkswagen Golf Variant on universaal-Golfide kaheksas põlvkond. Platvorm ja jõuülekanne on samad mis Škoda Octavial, aga võimsust on siin 96 kW.

Ford Focus on samuti vana tuttav, aga 2021. a. sügisel tegi see läbi põhjaliku uuenduse. Võrdluses pääses osalema mudeliga Flexfuel, mille kerghübriidtehnoloogiaga toetatud liitrine kolmesilindrine mootor (92 kW) töötab nii bensiini kui etanoolilga.

Nagu Focus, on uuenenud ka Kia Ceed. Universaal-Ceedi esmaregistreerimiste numbrid olid universaal-Corollast novembri vahekokkuvõtetes isegi pisut eespool. 1,5-liitrine bensiinimootor on 118 kilovatiga testirühma võimsaim.

Kuna uus Opel Astra meie valikusse ei jõudnud, osutus rühma kõige uuemaks mudeliks sarnaste tehniliste lahendustega, kuid hoopis teise stiiliga Peugeot 308 SW. Selle kolmesilindrilist 1,2-liitrist 96 kW võimsusega mootorit oleme kohanud teistelgi autodel. Peugeot kasutab ainsana hüdrotrafoga automaatkasti, milles on kaheksa käiku. Teistel on seitsme käiguga topeltsiduriga automaatkast, välja arvatud muidugi Toyota, mille hübriidmootori jõuülekanne toimib samal ajal sujuvalt muutuva ülekandearvuga käigukastina.

 

NB! Kuna test tehti Soomes, et pruugi Eestis müügil olevad autod olla täpselt samade varustuspakettidega. Seepärast on ka autode hinnad toodud lõpphinnangute juures vahemikena.

Testi leiad jaanuari Tehnikamaailmast! Või vt pdf-kujul.

Sarnased artiklid