Mitmekülgsed viieukselised

Aimo Niemi
30.11.2020
Markus Pentikäinen

Keskklassi luukpärad on mitmekülgsed ja haaravad turgu numbri võrra suuremateltki autodelt. Paremal juhul on neis ruumi nagu universaalis ja varustust nagu luksusautos.

Viie uksega luukpärad, C-segmendi hatchbackid, madalama keskklassi pereautod jne. Populaarsel rühmal on palju nimesid, kuid kõige selgemaks, millega tegemist, saab ikkagi näidete kaudu. Ehk räägime autodest, mis on nagu – kuidas kellelegi – Focus, Corolla või Golf.

Nii võtsimegi rühma koostades kõigepealt ette uue Volkswagen Golfi ja Toyota Corolla. Need on olnud soositud mudelid juba pikki aastaid ja vaevalt, et niipea oma positsiooni kaotavad.

Nende kõrvale võtsime värskelt uuenenud Mazda3 ja juba paar aastat turul olnud, kuid nüüd kerghübriidtehnika saanud Ford Focuse. Mazda on siin väljakutsuja rollis, tavalisest erineva tehnika kasutamine õigustab tema osalemist igati.

Need neli esindavad küll suurt osa tänavu selles segmendis registrisse kantud uutest autodest, kuid mõned soosikud jäid siiski puudu: viimasel ajal on värskenenud nii Hyundai i30, Renault Mégane kui Opel Astra. Autodele ei tohiks koroonaviirus ju külge hakata, nende kohalejõudmist takistas see aga ometi. Päris uus on ka Seat Leon, mis aga tehniliselt lähisuguluses meil juba testis osaleva VW Golfiga.

Sarnased ja siiski erinevad

Rühma autode mootorid on päris erinevad, alates liitrisest turbost kuni kaheliitrise mehaanilise ülelaadimiseni. Lisaks on suuremal või vähemal määral kasutatud elektrit. Sarnasemad on hinnad ja CO2 heitmed, mis jäävad 120 g/km ümber – välja arvatud Toyota, mille heitgaasid on selgesti puhtamad.

Fordi uues kerghübriidis on 1liitrisele mootorile abiks 48 V elektrimootor. Active on kere poolest tavaline Focus, aga 3 cm suurema kliirensi ja maasturi stiilis kaunistustega.

Mazda kaheliitrises mootoris on tavaline sädesüüde ühendatud diislitelt tuntud survesüütega ja 24 V pingel töötava hübriidtehnikaga. Lahjat segu põletavale mootorile tagab õhuvoolu mehaaniline ülelaadimine.

Toyotalt sobis hinnaklassi kõige paremini hübriid, millel 1,8liitrise mootori jätkuks sujuvalt muutuva ülekandega käigukast ja elektrimootor, mis lubab sõita ka ainult elektriga.

Volkswagen Golfil on tuttav 1,5liitrine TSI-mootor. Manuaalkäigukastiga pole kerghübriidtehnikat kokku sobitatud. Käsitsivahetusega on ka Ford ja Mazda, Toyota hübriidil on automaatne käiguvahetus.

Loe põhjalikku ülevaadet detsembri Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid