Samm premium´i suunas

Tõnu Ojala
27.11.2019
Tõnu Ojala

Sageli juhtuvad suurte rivaalide mudeliuuendused käima samas taktis ja nii ka seekord, kus üsna varsti pärast esimeste uute Renault Cliode saabumist jõudsid teedele-tänavatele ka esimesed uue põlvkonna Peugeot 208-d.

Ehkki eelkäijaga võrreldes on uue 208 proportsioonid veidi muutunud – uus versioon on laiem ja pikem, kuid kriipsukese madalam – tunnistab silm ta hetkega 208-ks. Samal platvormil „istuvad“ ka väikesed Citroënid ja DS-id – aga pärast Opeli minekut PSA omandusse ka Opelid – antud juhul on Peugeot 208 lähimaks sugulaseks seega ka uus Opel Corsa. Tegu on tõeliselt universaalse põhjaga, sest see võimaldab nii sisepõlemis- kui elektrimootorite kasutamist.

200-seeria Peugeot´d on läbi aegade oma tugevust tõestanud. Omaaegne 205 oli sõna otseses mõttes kultusauto, 206 püsis pikka aega ka Eesti automüügitabelite tipus, tehes sarnaselt oma eelkäijale ilma ka ralliradadel. Järgnenud 207 ja 208 nii edukad pole olnud, kuid uue 208 abil loodab Peugeot olukorda oluliselt parandada.

Nagu eelpool juba mainitud, siis erinevalt eelmisest mudelipõlvkonnast hakatakse uut tootma nii bensiini-, diisel- kui elektrimootoriga. Kui esimesed kaks on nüüdseks Eestis rattad maha pannud, siis 50 kWh akuploki ja 136 hj elektrimootoriga e-208 saabumine jääb järgmisse aastasse. Kõik neli bensiinimootoriga versiooni kasutavad tegelikult sama 1,2liitrist kolmesilindrilist jõuallikat võimsusvahemikus 75-131 hj. Diisleid on mootorivalikus üks, 1,5liitrine (102 hj) ja seda kombinatsioonis 6käigulise manuaalkäigukastiga. 75 ja 101 hj bensiinimootoriga versioonid saavad manuaalkasti (vastavalt 5- või 6käigulise), kahelt võimsamalt bensiinirüüpajalt leiab aga 8käigulise automaatkasti.

Väike rooliratas ja nn i-Cockpit Peugeot´ juures enam ei üllata, kuid siin on tegu selle uusima lahenduse ehk kolmemõõtmelise versiooniga, mis tulevikus leiab koha ka suurematel Peugeot´del. Efektne on see tõesti - näidud asuvad eri tasanditel, jättes mulje hologrammist. Selline 3D-lahendus on saadaval kõigil 208-tel, va baasversioonil Active, kus tuleb leppida „vana kooli“ seieritega. Samas ei pruugi 2D-lahendus sugugi out olla – sõltuvalt juhi silmade tervisest võib selline kolmemõõtmeline virrvarr hoopis segavaks faktoriks osutuda, sest pilku näidikuplokile pöörates ei saa silm kohe aru, millele fokuseerida.

Keskkonsooli 7tollise ekraani saab soovi korral upgrade´da 10tolliseks, kusjures GT-versioonil on see standardvarustuses. Siin tasub aga silmas pidada, et GT-varustuspaketti pakutakse vaid e-208-le ning tava-208 puhul on tipp-paketiks GT-Line.

Kui mõne suurema auto peal mõjub Peugeot´de eripäraks olev pisike rooliratas ootamatusena, siis kompaktsel 208-l on ta igati omas elemendis. Rool annab seejuures head tagasisidet ning 101 hj bensiinimootoriga versioon jätab tänu jäigapoolsele vedrustusele igati sportliku mulje. Norida võib napi tagaruumi kallal, ka 311 l mahutav pakiruum on pisem kui konkurentidel.

Odavaima uue 208 saab Eesti oludes 12 900 euroga, kui Active-varustuse puhul tuleb loobuda mitmetest ülalmainitud eripärastest varustuselementidest, mistõttu võimaluse korral tasuks kaaluda kõrgemaid varustustasemeid. Bensiinimootoriga versioonide hinnalagi tuleb kätte 20 800 euro, diislitel 19 600 euro juures. Uuel aastal saabuv elektriline e-208 on muidugi isejutt, tema hinnakäärid saavad sõltuvalt varustuspaketist olema vahemikus 28 900-33 900 eurot. 

kuuauto30112019

Sarnased artiklid