Juba 9 aastat on Genfi autonäituse avalöögiks olnud esimesele pressipäevale eelnev Euroopa aasta auto väljakuulutamine ja nii ka seekord. Erinevuseks oli vaid see, et kui muidu on kohal nii automeedia kui autofirmade esindajad, siis seekord pidid sakslasest žürii esimees Frank Janssen ja näituse direktor Olivier Rihs peaaegu tühjas ruumis kaamerate ees seisma. Et aga töö oli tehtud ja punktid antud, sai Aasta auto 2020 vaatamata viirusehirmule välja kuulutada ning tänu telesillale ka võitjate tänusõnad ära kuulata.
Mullu noppis COTY enam kui poole sajandi pikkuses ajaloos teist korda esikoha elektriauto –Jaguar I-Pace, edestades ülinapilt Alpine A110, kusjuures mõlemad kogusid 250 punkti. Sel korral oli elektriautosid valikus juba kaks – Tesla Model 3 ja Porsche Taycan. 23 riigi 60 autoajakirjanikku eelistasid aga siiski Peugeot väikeautot 208, kes kogus 281 punkti - kusjuures võib üsna kindel olla, et oma elektrifaktor mängis siingi kaasa, sest 208 valikus on ju ka elektriversioon.
COTY tseremoonia jäigi seekordse Genfi autonäituse ainsaks ürituseks, sest messistendid tuleb 7. märtsiks maha võtta ning ka autofirmade homsed veebipõhised pressikonverentsid toimuvad juba mujal. Nii jääbki ilusa ümmarguse numbriga 90. Genfi autonäitus ootama järgmist aastat.
Car of the Year 2020
1. Peugeot 208 281
2. Tesla Model 3 242
3. Porsche Taycan 222
4. Renault Clio 211
5. Ford Puma 209
6. Toyota Corolla 152
7. BMW 1.seeria 133
Peugeot on aasta auto tiitlitega kõikide automarkide hulgas kõigi aegade kolme edukaima hulgas. Lisaks tänavusele auhinnale on Peugeot võitnud 2017. aastal sama tiitli linnamaasturiga 3008 ja 2014. aastal pärjati tiitliga Peugeot 308. 2002. aastal noppis esikoha Peugeot 307, aastal 1988 võitis tiitli Peugeot 405 ning päris esimese tunnustuse pälvis Peugeot juba üle 50 aasta tagasi, aastal 1969 mudeliga 504.