Sellisele järeldusele jõuti organisatsiooni poolt korraldatud avariitestide ja ka reaalsete avariide tagajärgede analüüsi põhjal.
Nimelt selgus reaalsete avariide uurimisel, et põlvevigastuse võimalus ilma põlveturvapatjadeta autos oli 7,6 protsenti, turvapatjadega autos aga 7,4 protsenti. Vahe on seega sisuliselt olematu.
Avariitestide käigus tuvastati aga, et mõõduka ülekattega kokkupõrke korral polnud põlveturvapatjadest mingit kasu, väikese ülekattega avariitesti korral suurendasid need turvapadjad aga veidi jalavigastuste ohtu. Samas tuvastati paralleelselt väike peavigastuste tõenäosuse vähenemine.
Seega tekib küsimus, miks selliseid turvapatju üldse autosse paigaldatakse. IIHS-i hinnangul võib üheks variandiks olla soov kaitsta lahtise turvavööga sõitjaid. IIHS ilma turvavööta teste aga läbi ei vii.
Kokkuvõttes jõuti järeldusele, et põlveturvapadjad pole ohtlikud, samas puudub neil praegusel kujul ka tajutav efekt.