Ogieri kaheksas tiitel

Rein Luik
30.11.2021
Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Sebastien Ogier ja Julien Ingrassia lõpetasid hooaja ning aktiivse karjääri stiilselt, võites nii kaheksanda MM-tiitli kui viimase etapi Monzas.

Üheksa aasta jooksul kaheksas MM-tiitel on saavutus, millega Sebastien Ogier kinnitas oma  läbi aegade ühe parima rallisõitjana staatust. Kaasmaalase ja nimekaimu Sebastien Loebi saavutustest jääb puudu vaid ühe tiitli jagu, aga mõneti on Ogieri kaheksa tiitlit pea sama suure väärtusega kui Loebi üheksa.

Kui Loeb valitses üheksa aastat järjest rallimaailma ainult ühe automargi, Citroëni WRC-autodel, siis Ogier krooniti kaheksal korral maailmameistriks kolme erineva automargi – Volkswageni, Fordi ja Toyota autodel. Ja kui poleks vahepeasel, 2019. aastal, mil Ogier oli põhimõtteliselt sunnitud olnud kihutama suhteliselt õnnetul Citroëni autol, seda võidukat seeriat „rikkunud“ Ott Tänak, oleks ju temalgi sarnaselt nimekaimuga neid tiitleid kokku üheksa.

Igatahes lõpetasid Ogier ja kogu karjääri vältel talle kaarti lugenud Ingrassia hooaja Monza rallil maailmameistritele vääriliselt, pidades maha tulise, lausa kümnendikega mõõdetava heitluse ainsana viimase etapini tiitlikonkurentsis püsinud tiimikaaslase Elfyn Evansiga. Kui veel kaks kiiruskatset enne finišit oli Ogieri edu Evansi ees 0,5 sekundit, ja prantslane oleks võinud need katsed MM-tiitli võitmiseks ka rahulikumalt läbida, siis selle asemel näitas ta hoopis oma võimu ja võitis ralli 7,3 sekundilise eduga.

Järgmisel aastal Sebastien Ogier küll jätkab Toyota tiimis, aga osaleb vaid üksikutel rallidel sooviga pühenduda oma teise suure unistuse elluviimisele – võita kuulus sportautode Le Mansi 24 tunni sõit. Tema kauaaegne kaardilugeja Julien Ingrassia aga otsustas sportlaskarjäärile lõplikult joone alla tõmmata.

Monzas tähistas Toyota lisaks sõitjate MM-tiitlile ka tootjate tiitlivõitu, kukutades sellelt troonilt kahel eelmisel hooajal valitsenud Hyundai. Toyota sõitjad noppisid lõppenud hooajal 12 etapilt üheksa võitu. Neist viis jäi Ogieri, kaks Evansi ja kaks oma karjääri esimeste võitudeni jõudnud Kalle Rovanperä arvele.

Hyundai sõitjatest teenis MM-võistluste kokkuvõttes kolmanda koha saavutanud Thierry Neuville kaks esikohta ja Monza rallilt perekondlikel põhjustel puudunud Ott Tänak ühe etapivõidu. Mõlema hooaega pärssisid pisikesed tehnilised probleemid, aga ka siin-seal juhtunud muud äpardused ja kohati ka ebaõnn.

Monza ralli ja tänavuse hooajaga sai läbi ka WRC-autode ajastu, sest järgmisest aastast Rally1 klassi nime all kihutavad tippautod on hübriidid, millega MM-võistlused üritavad anda panuse „rohepöördesse“. Aga nendest ja uuest hooajast juba järgmises numbris.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid