Ogieril tiitel käeulatuses

Rein Luik
01.10.2021
Akropolise rallil Kalle Rovanperä ja Ott Tänaku järel kolmanda koha saavutanud Sebastien Ogieril on kaheksas MM-tiitel käeulatuses

Targalt ja kindla peale läbitud Belgia ja Kreeka MM-etappidega noppis Sebastien Ogier piisavalt punkte, et tunda end juba kaheksakordse maailmameistrina.

Mõlemad MM-etapid olid sõitjatele võõrad – Ypres’ ralli Belgias kuulus kalendrisse esmakordselt ja Akropolises sõideti viimati kaheksa aastat tagasi.

Kõige selgemalt joonistus varasem kogemus välja just Belgia etapil, sest kaks Hyundai sõitjat, Thierry Neuville ja Craig Breen, olid eelnevatel aastatel seal võistelnud ning just nemad saavutasidki Ypres’ ümbruse kitsastel asfalditeedel kaksikvõidu. Kuigi asfaldirallidel peaks esimesena kiiruskatsetele startijal eelis olema, siis MM-sarja punktiliidrit Ogieri üllatas reedesel päeval, kuivõrd tolmused olid Belgia teed, mille tõttu pidamine oli suhteliselt kehv.

Palju ei puudunud, et Hyundai oleks Belgias noppinud kolmikvõidu, aga rehvipurunemine Ott Tänaku autol ja sellega kaasnenud rehvivahetus röövis eestlaselt minuteid ning ta pidi leppima kuuenda kohaga. Ogier pidas kolmanda koha pärast maha heitluse tiimikaaslaste Kalle Rovanperä ja Elfyn Evansiga, aga eriliselt riskima ei kippunud ning leppis viienda kohaga.

Juba Belgias näitas Rovanperä, et saab tema jaoks uue võistlusega igati kenasti hakkama, aga järgmisel etapil Kreekas pani noor soomlane oma kogenenumad konkurendid ülekaalukalt paika ja saavutas hooaja teise etapivõidu. Ogier aga näitas taas tarkust – ei tormanud, ei võtnud liigseid riske ja üritas olukorras, kus lähimate rivaalide, Neuville’i ja Evansi, võistlus tehniliste probleemide tõttu ebaõnnestus, teenida vaid võimalikult palju punkte. Kolmas koht Tänaku järel oli selleks igati piisav.

Nii ongi seitsmekordne maailmameister saavutanud kolm etappi enne hooaja lõppu punktitabelis sellise edumaa, et võib juba järgmisel etapil Soomes hea õnne korral järjekordse MM-tiitli kindlustada.

Mis aga puutub Rovanperä järjest kindlamatele etteastetesse, siis Akropolise ralli järel hakati juba rääkima soomlasest kui sõitjast, kes järgmised kümmekond aastat ralliradasid Sebastien Loebi stiilis valitseb.

MM-võistluste korraldajad olid aga koroonapiirangute tõttu sunnitud hooaja viimase etapi osas sisse viima muudatuse – ära jäeti Jaapani ralli. Õnneks astusid sarnaselt eelmisele aastale esile Monza ralli korraldajad ja nii lõpebki hooaeg taas legendaarsel ringrajal ning selle ümbruses. Kuigi täpsemat kiiruskatsete kava pole veel avaldatud, on tänavu plaanis rohkem kiiruskatseid korraldada mägiteedel, kus mullu üllatasid sõitjaid lumised teed.

Sarnased artiklid