Moller Baltic Import jätkab hoogsat kasvu: eelmisel aastal müüdi Balti riikides ligi 12 000 sõidukit

20.02.2019
Eestis toimetati uute omanikeni 1874 Volkswageni sõidukit, kindlustades 7,1% turuosa. | Marek Metslaid

2018 oli Moller Baltic Import’ile (MBI) taas edukas aasta, mil Eestis, Lätis ja Leedus müüdi rekordilised 11 994 Audi ja Volkswageni tarbe- ja sõiduautot. Müük kasvas 20%, millega saavutati 272 miljoni suurune käive (kasv 17%).

Ülemaailmselt müüdi Volkswageni sõidukeid eelmisel aastal 6,2 miljonit ning Baltikumis 7719, mis tõi kaasa 10,4% kasvu. Eestis toimetati uute omanikeni 1874 Volkswageni sõidukit, kindlustades 7,1% turuosa. 2018. aasta populaarseim VW mudel Eestis oli Golf, mille omanikeks said 589 klienti.

Baltikumis moodustasid suurema osa müügimahust ehk 78% Golf, Tiguan ja Passat . Volkswagen näitas häid tulemusi ka SUV-segmendis, mille perekonda kuulub neli erinevat mudelit. 2018. aastal oli iga kolmas müüdud Volkswageni sõiduk SUV-perekonnast, mis tähendab brändi jaoks 45% kasvu. Veel enam, Baltikumi populaarsuselt teine Volkswageni sõiduk oli samuti SUV-segmenti kuuluv Tiguan.

Sel aastal jätkab MBI keskendumist tootevalikule, elektrifitseerimisele, müügivõrgustiku suurendamisele ning kliendikogemuse parandamisele, sealhulgas täiendavatele toodetele nagu Volkswagen Leasing liisingulahendus, mille abil on juba praegu soetatud iga neljas uus sõiduk. Märtsi keskpaigas jõuab Volkswageni tootevalik ka Viljandisse, kus avatakse järjekorras kuues Volkswageni esindus Eestis.

Alates 2018. aasta oktoobrist tarnitakse enamik autosid otse laevaühenduse kaudu Saksamaalt Travemündest Lätti, Liepajasse. Uus marsruut võimaldab korraga tarnida kuni 300 autot, parandades seeläbi oluliselt kohaletoimetamise efektiivsust.

Tänavu keskendub Volkswagen SUV-segmendi laiendamisele, edasimüüjate võrgu arendamisele ning portfoolio elektrifitseerimisele uue elektriautode mudeliperekonnaga ID. Kevadel algab esimese 100% elektrilise ID perekonna mudeli kauaoodatud eelbroneerimine. Esimene saadaval olev mudel ehitatakse spetsiaalselt Volkswageni uutele elektrilistele sõidukitele loodud modulaarsele MEB-platvormile, mis muudab elektrilised autod vägagi taskukohaseks. Lisaks esitleb Volkswagen sel kevadel taskukohast linnamaasturit T-Cross ning kolmandas kvartalis on turule oodata mudeliuuenduse läbinud Passatit.

Volkswageni tarbesõidukite (LCV) müük oli möödunud aastal suhteliselt stabiilne, kindlustades Baltikumis 16,7% turuosa. Eestis toimetati uute klientideni 485 tarbesõidukit.

Ka VW LCV keskendub sellel aastal enam elektrifitseerimisele, tuues turule esimesed e-Crafterid, millega bränd soovib rõhutada, et ka elektrilised sõidukid sobivad suurepäraselt tarbesõitudeks. Järgneval kolmel kuul demonstreerib VW LCV koostöös DPD-ga, kuidas elektriline Crafter võib linnas kullerdamise muuta palju rohelisemaks ja tõhusamaks. 2019. aasta jooksul tutvustatakse Amarok Hunter sõidukit ning aasta teises pooles esitletakse täiendustega T6 sõidukit.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid