Golfi uuendamine on VW disainerite jaoks alati tõeliselt peadmurdev ettevõtmine, sest ühelt poolt peaks ju ostjatele midagi uut pakkuma, teisalt peaks aga tulemus olema üheselt identifitseeritav kui Golf. Nii ongi Euroopa kauaaegse esiauto uuenemistaktika võrreldav Porsche 911 omaga. Kui mudelivahetuse käigus eelmist mudelit vastsaabunuga võrrelda, siis pole vahet esmapilgul ju ollagi, aga kogu mudelirivi kõrvutades saab aru, et Golfi mudelivahetused on pidev protsess ja kuigi muutused tunduvad esmapilgul väikesed, püsib Euroopa enimmüüdud sõiduauto kogu aeg laineharjal.
Nii jätkabki ka Golf VIII sissetöötatud rajal – muudatused on täpselt nii väikesed kui võimalik ja nii suured kui vajalik. See puudutab eelkõige välimust, sest erinevalt sellest on auto sisemus läbi teinud tõelise metamorfoosi ning Golf on terves Volkswageni mudelivalikus nüüd konkurentsitult kõige kaasaegsem mudel – mitmeid selle varustuses olevaid elemente ei leia tänase seisuga isegi Passatilt, Arteonilt või Touaregilt, ei põhi-, ei lisavarustusest.
Klassikalised nupud-näidikud on ajalugu ning Golf on astunud virtuaalmaailma. Kogu graafika baseerub ekraanidel, klassikalised nupud on asendunud puutetundlikega ja isegi raadio helitugevuse reguleerimine käib näppu mööda ekraani alaserva libistades. Klassikalisi „seiereid“ Golfile enam ei saagi, ent kellele see pilt harjumuspärasem, võib sellise enda ees olevale 10,25tollisele ekraanile muidugi kuvada. Selle värvilahendus sõltub muiugi pruugitavast sõidurežiimist – Comforti Sporti vastu vahetades muutub sinine punaseks, Individual toob kollase, Eco rohelise.
Esindusautodelt tuttavad personifitseerimisvõimalused – kuni 32 (!) erinevat salongi värvilahendust, hääljuhtimine, Harman Kardoni audiosüsteem, maatriks-LED-tuled jne – kõik see on nüüd jõudnud ka siia autoklassi. Muidugi kõikvõimalikud elektroonilised vidinad ja internet, valmidus autode omavaheliseks suhtluseks, mitmete funtsioonide kolimine nutiseadmesse jne..
Kuna platvorm ja põhimõõtmed on sisuliselt endised, kajastub see nii tajutavas ruumikuses kui ka tehnoandmeid kõrvutades, kus mainimist väärib vaid pea 3 cm kasvanud kogupikkus.
Mootorivalik baseerub endiselt kolme- ja neljasilindrilistel bensiinimootoritel, ent ajale kohaselt on ka nüüd ohtralt juttu elektrist – ehkki e-Golfi uuest mudelist ei ole (ja ei tule) ning selle rolli võtab peagi üle ID.3. Küll aga on mudelirivis tervelt 3 hübriidversiooni eTSI oma 48 V hübriidsüsteemiga ning lisaks veel kaks pistikhübriidi (erinevalt 1,5liitrise bensiinimootori ümber ehitatud eTSIst baseerub see vanal heal 1,4liitrisel bensiinimootoril). Ja ehkki avalikkuse ees on viimasel ajal juttu peamiselt vaid elektrist, ei ole lisaks juba mainitud bensiinile maha kantud ka diislit (VW „keeles“ siis vastavalt TSI ja TDI), pluss muidugi ka gaasi tarbivat TGI-d.
Käigukastidest valitseb oodatult 7käiguline DSG, manuaalkasti (antud juhul kuuekäiguline) osakaal olla Golfi valikus kukkunud 15% tasemele – nii et selle näol on tegemist „väljasureva liigiga“.
Ka sõiduomadustelt on kõik tuttav ja kes end senise Golfi roolis koduselt tunneb, kogeb sama ka uude ümber kolides. Kogu selle digimaailma taustal on hea tõdeda, et kõige selle juures on siiski alles ka see vana hea Golf. Seda tunneb nii rooli kui juhi kõrvale istudes ja kui kogu digitaalne virrvarr kõrvale jätta, on kohe selge, mis autoga tegemist on ja miks kogu seda mõõtu autode valikut just Golf-klassiks hüüdma kiputakse.
Et sõiduvahendiks mitte tavaline TSI vaid 48 V hübriid, ei paista kuskilt välja. Vaid järsul laskumisel vahetab automaatkast harjumatalt madalale käigule, viies pöörded kõrgustesse – et saabunud võimalust võimalikult efektiivselt akude laadmiseks ära kasutada. Millal aga bensiinimootor ise või osa silindreid välja lülituvad või mismoodi kogu süsteem toimib, jääb juhile teadmata ja hea ongi – paljudel autodel siiani pakutavast „multifilmist“ teemal, kus ja kuhu parajasti energiat suunatakse või mis seade parajasti töötab, praktilist väärtust ju niikuinii ei ole.
Ümber tuleb õppida varustuspakettidesse puutuv – senised Trendline, Comfortline ja Highline on nüüd ajalugu ja nende asemel on lihtsalt igasuguse lisanimeta Golf, Life, Style ja R-Line. Juba lihtsalt Golfi nime kandev baasmudel teeb silmad ette ka senisele Comfortline´le (rääkimata Trendline´st) – seal on nii LED-sõidutuled, reajälgimissüsteem, ühilduvus nutitelefoniga jpm.
Edaspidi lisanduvad Golfi valikusse veel täheühendid GTI, GTI TCE (endine Performance), GTD, GTE (võimsam kahest e-Hybrid-versioonist) ja R. Kolmeukselisena Golf VIII tootma ei hakata, küll aga oodatakse aasta lõpupoole universaali ja selle kõrgendatud Alltrack-versiooni. Seni jätkub senise Varianti tootmine ja müük. Eestisse võiksid esimesed uued Golfid jõuda kuskil märtsi lõpus-aprilli alguses. Hindu pole veel kinni löödud, aga esialgsed ennustused pakuvad baashinda kuskile 20 000 euro kanti.