Kui hind määrab

Olli Laitinen
29.12.2021
Markus Pentikäinen

Madal hind ja uus auto on mõisted, mis tavaliselt samasse lausesse ei satu. On siiski mõned uued autod, mille hinda võib pidada soodsaks. Kuidas saavad need vastu kasutatud autole, mis maksis uuena kaks korda rohkem?

Registreeritud uute autode seas ületab automaatkastiga isendite arv selgelt käsikasti kasutajate oma. Ka kõige väiksemaid autosid võib saada automaatkastiga, ilma et see hinda väga tõstaks.

Niisiis, seekordseks teemaks on uued, soodsa hinna ja automaatkäigukastiga autod. Esimesena meenub Dacia Sandero, antud juhul siis variaatorülekandega ja Comfort-varustustasemega. Mootorivalik on napimast napim, Sanderod on saadaval ainult turboülelaadimisega kolmesilindrise bensiinimootoriga. Nelikvedu Sanderodel pole.

Kia Picanto on rühma kõige väiksem ja kasutab sama tehnikat kui Hyundai i10. Garantiiaeg on kõige pikem. Picanto on vana tuttav, kuid tegi 2020. aastal läbi uuenduskuuri. Kia kasutab ainsana automatiseeritud manuaalkäigukasti, mida enamasti nimetatakse robotkäigukastiks. Jõudu annab 1,2liitrine vabalthingav bensiinimootor. Kia eripäraks on see, et registrisse saab selle kanda ka vaid neljale inimesele mõelduna. Meie rühmas osalenu kõrval on kaks uhkemana näivat varustustaset, sportliku joonega GT-Line ja maasturit meenutav X-Line.

Suzuki Swift sai uue välimuse eelmise aasta alguses. See on rühma ainuke kerghübriid, mida reklaamides nimetatakse küll lihtsalt hübriidiks. Käivitusgeneraator annab sisepõlemismootorile pisut lisajõudu. Kerghübriidi tavalise 48 voldi asemel on Suzuki süsteem vaid 12 voldine, kasutusel on 10 ampertunnine liitium-ioonaku. Mootor on 1,2liitrine vabalthingav – nagu Kial – ja variaatorülekanne on nagu Dacial. Swifti võib saada ka nelikveolisena, aga sellel pole automaatkäigukasti.

Must lammas selles karjas on aga 2017. aasta Renault Zoe. Miks kasutatud auto? Miks kasutatud elektriauto? Miks mitte kasutatud universaal?

Elekter seepärast, et elektriautode populaarsus kasvab ja lubatakse, et neid on lihtne hooldada. Kasutatud universaal oleks suurem ja seega ei sobiks väikeautodega võrdlemiseks. Intens-varustustase on üsna sarnane kolme ülejäänuga. Seekordsed osalejad on hoolimata erinevatest jõuülekannetest ja mõõtudest mõnes osas üllatavalt sarnased, nii et võistlus peaks tulema tasavägine.

Loe autotesti jaanuari Tehnikamaailmast.

 

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid