Nagu juba mainitud, on 3. seeria BMW enimmüüdud mudel, mida aastate jooksul kaubaks läinud üle 15 miljoni. Hoogu pole pärssinud isegi tänapäevane trend, mil automaailmas ruulivad linnamaasturid – ka praegusel SUVide ajastul on enam-vähem iga kolmas uus BMW 3. seeria sedaan ning seega võib seda autot endiselt sportsedaani sünonüümiks lugeda.
Seitsmenda põlvkonna 3. seeria agressiivsema väliskuju taga on soov seda senisest paremini 5. seeriast eristada. Kui numbritesse süveneda, selgub et tänasel G20-koodnimetust kandval „kolmel“ on pikkust kümmekond sentimeetrit enam (nüüd ületati juba 4,7 m piir) kui kunagisel I põlvkonna 5. seerial – nii palju on autod aastatega kasvanud. Seega pole siin enam juttugi mingist kompaktklassist.
Tavaostja seisukohast on oluline märkida uue „kolmese“ ruumikust. Eriti saab seda kiita tagaistmele maandudes, sest eelmise mudelipõlvkonnnaga võrreldes 41 mm võrra kasvanud telgede vahe on kõik tagaistujate mugavusse investeeritud.
Keretüüpidest on esialgu valikus vaid sedaan, ent BMW-le omaselt järgnevad nüüd riburada mööda ka ülejäänud – neist esimesena sügisel debüteeriv universaal.
Sõiduasend on BMW-le omaselt juhikeskne, kõik on paigas ja käepärane. Keskkonsool on BMWle kohaselt juhi poole pööratud. Baasmudeli 8,8tollise ekraani saab soovi korral upgrade´da 10,25tolliseks, ekraanide juhtimine käib BMW-le omaselt iDrive´i nime kandva pöördlülitiga. Näidikuplokk on põhivarustuses seni veel traditsiooniline „kelladega“, ent sellegi saab soovi korral digitaalsega asendada.
Mudelid 318d ja 320d on saadaval ka manuaalse käiguvahetusega, ülejäänud on igal juhul 8käigulise automaadiga.
Mudelitähised ei reeda BMW-l juba aastaid, milline jõuallikas autot edasi viib. Uue “kolmese” esialgne mootorivalik baseerub 2liitristel neljasilindrilistel jõuallikatel, seega on seni ainsaks erandiks 3liitrine R6-diiselmootor (mudelitähiseks 330d). Järgmisteks täiendusteks peaks saama suvel lisanduv pistikhübriid BMW 330e, mis kuni 60 km elektri jõul läbida suutvat ning kolmeliitrise bensiinimootoriga BMW M340i xDrive oma 374 hobujõuga.
Sõiduomadustelt on BMW 3.seeria üks suunanäitajaid ning pettumust ei valmista ka uus mudelipõlvkond, mis tänu pikemale telgede vahele ja suurenenud laiusele veelgi paremini teel püsib. Rool on täpne ja kiire, elektroonilised abimehed on valvel, et sekkuvad viisakalt alles reaalse vajaduse tekkimisel, mitte „igaks juhuks“.
Omal ajal oli 3. seeria sisuliselt BMW baasmudel. Tänaseks on BMW mudelivalik oluliselt kasvanud ning tegu on mudeliga, mis mõneski asjas oma suurematest sugulastest eespool. Väärib märkimist, et esmakordselt jõuavad mõned tehnoloogilised lahendused enne kolmandale kui viiendale seeriale. Olgu jutt siis nt esmakordselt X5-l kasutusele võetud tagurdusassistendist, mis salvestab liigutused 50 m ulatuses ning suudab selle teekonna taasesitada ja välja tagurdada või laser-esituledest, mida hetkel 5. seeriale ei saa, 3.seeriale aga küll.
Uue „kolmese“ hind algab Eestis 37 800 eurost (BMW 318d) ning kuni mudelivaliku täienemiseni on kallimas otsas 50 200 eurot maksev kuuesilindrilise diiselmootoriga BMW 330d.