Mazda tahab tagasi
01.05.2019

Veel poolteist aastakümmet tagasi kuulus Mazda Eesti automüügi absoluutsesse tippu ning I põlvkonna Mazda6 valitses mudelite konkurentsis sama kindlalt nagu Peugeot 206 paar aastat varem. Siis aga kadus Mazda vaid paari aastaga tegijate seast ning viimastel aastatel „tiksutakse“ teise kümne keskmike hulgas. Kas uus Mazda3 suudab siin muutuse tuua?

Pärast seda kui Mazda aastasaja alul läks üle uuele mudelitähistussüsteemile ning Mazda 323-st sai Mazda3, on nüüd esitletud auto näol tegemist IV põlvkonnaga, mille toodangumaht nüüdseks üle 6 mln auto jõudnud. Arvestades aga juurde ka Mazda 323, saab rääkida juba VII põlvkonnast.

Mazda3 peab hakkama saama äärmiselt konkurentsitihedas segmendis, alates sellele nime andnud Volkswagen Golfist ja äsja samuti uue mudeli välja toonud Toyota Corollast, lõpetades miks mitte Audi A3, A-klassi Mercedes-Benzi või 1. seeria BMWga.

Ehkki tegu Mazda3-ga, on autode põlvkond põlvkonna järel suuremaks “kasvamine” viinud selleni, et nt suvel mudelivalikusse lisanduv sedaan-3 on vaid 1 cm lühem I põlvkonna Mazda6-st. Tõsi, luukpäraversioon on sedaanist 20 cm lühem, jättes endast seetõttu hoopis kompaktsema mulje. Seda toetab ka sportlik välimus, mis tähendab järeleandmist funktsionaalsuses ning nii tagaistmele istudes kui asju pakiruumi paigutades tuleb tõdeda, et selles autoklassis leiab ka ruumikamaid autosid. Lisaks veel salongi tume värvilahendus, mis omalt poolt ahistavana mõjub.

Lai C-piilar ja kitsukesed tagaaknad piiravad oluliselt väljavaadet ja seda tunneb nii tagurdades kui tagaistmel reisijana. Nii et tahavaatekaamera on selle auto puhul hädatarvilik – vastasel korral ähvardaks tõsine oht tagurdades kas endale või teistele viga teha.

Artikli täismahus lugemiseks osta värske ajakiri poest või telli ajakiri Tehnikamaailm.
Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid