Keskmootoriga sportauto massidele

Martin Harak
01.08.2023
Fiat

Fiati tilluke sportauto X1/9 võlus masse soodsaima võimaliku tehnika kasutamise kiuste. Oma kontseptsioonilt järgis see aga endast sootuks kallemaid eksoote, milliseid tavatarbija vaevalt et kunagi üldse oma silmaga tänaval näha sai, kasutamisest rääkimata.

Mootori keskasetus polnud varastel 1970-ndatel iseenesest miskit uut. Võidusõidumaailmas nähti antud skeemi juba 1920-ndate Benzi võistlusautol Tropfenwagen, järgmisel kümnendil tegid ilma kuulsad Auto Unioni Grand Prix autod. Pärast sõda oldi kontseptsiooni uuestirakendamisega siiski tagasihoidlikud. Alles Cooperi kaks järjestikust F1 maailmameistritiitlit aastatel 1959-1960 tõstsid keskmootori voorused taas esiplaanile.

Edasi lugemiseks

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid