Rolls-Royce Ghost Black Badge
Kuus aastat tagasi leidis Rolls-Royce, et nooremate klientide seas huvi tekitamiseks tuleb miskit ette võtta. Sündis eriseeria Black Badge ning mullu kandis seda märki iga neljas müüdud Rolls-Royce.
Sportlikkus pole termin, mis Rolls-Royce´ga seonduks, ent Ghost sellele omal moel siiski vastab. Mullu jõudis teedele Ghosti II mudelipõlvkond (vt TM 11/2021) ja nüüd jõuti ka uue Black Badge´ni.
Vaatamata nimele ei pea Black Badge´d üldse musta värvi olema olema. Valikus on koguni 44 000 eri värvi, kuid suurem osa ostjatest valib siiski musta, mis olla väidetavalt tumedaim värv, mida seeriaautole üldse saab. Ühele Ghostile kulub seda 45 kg, pluss lakikihid, mis seejärel käsitsi üle poleeritakse.
Eesmärgiks on, et Black Badge-versioonid oleks silmatorkamatud – nii silmatorkamatud kui see Rolls-Royce´de puhul võimalik on. Auto esiotsal trooniv Spirit of Ecstasy on erinevalt tavamudelist tume, nagu ka iluvõre. 21-tollised veljed on süsinikkiust. Et tegu Black Badge´ga, reedavad mitmed Black Badge-embleemid.
Lisanimi ei tähenda vaid välimuse ja salongi tuunimist – muutusi on ka tehnika poolel. Klassikaline 6,75-liitrine topeltturboga V12 arendab siin 21 kW enam ehk siis 441 kW, momendinumber küünib muljetavaldava 900 Nm-ni. Üle on käidud õhkvedrustus, hoidmaks pea 2,5-tonnise tühimassiga automürakat (veel) kindlamini teel. Käiguvalitsal olev Low-nupp sunnib käiguvahetuse kiiremaks ning muudab summutist tulevat sound´i tummisemaks.
100 km/h on spidomeetril 4,7 sekundiga ehk siis kriipsukese võrra kiiremini kui seda suudab tava-Ghost. Loomulikult on ka Ghost Black Badge neljarattaveoga – nagu ka tava-Ghost.
Ghost Black Badge tekitab vastakaid tundeid. Kahtlemata on tegu kiire ning Rolls-Royce´i mõõtkavas ka sportliku autoga. Samas on esmane RR-le omane sujuvus ja mugavus ning kui keegi tahaks seda autot võrrelda nt Bentley sportlikumate mudelitega, siis sportlikkuse osas pole siin Bentleyle vastast. Samas on ka päris selge, et mõlemal margil on oma andunud fännid ning Rolls-Royce on Bentleyst selgelt haruldasem ja eksklusiivsem – see pole aga selles maailmas kaugeltki vähetähtis.
Muidugi see ilu maksab – ja mitte vähe! Rolls-Royce Ghost Black Badge´i (maksudeta) hind algab 302 000 eurost, konkreetne testiauto maksis 431 000 eurot ehk siis käibemaksu juurde arvutades ei vähem ega rohkem kui 517 200 eurot.
Rolls Royce Phantom
Kui Ghost on Rolls-Royce´i arusaama kohaselt auto, mida omanik ise juhib, siis Phantomi (ja eriti selle pikendatud versiooni) puhul istub autoomanik pigem tagaistmel ja autot juhib autojuht. Maailm olla viimastel aastal siiski muutumas ja üha sagedamini soostuvad rooli istuma ka Phantomi omanikud.
Phantom kui Rolls-Royce´i lipulaev elab omas maailmas – vaatamata masudele või sõdadele või pandeemiatele müüb Rolls-Royce aastas ikka üle maailma suurusjärgus 800 Phantomit. Need on kliendid, kellele on tähtis, et nad sõidaksid kõige kallima ja prestiižseima autoga – kõik muu ei pruugi neile kuigi oluline ollagi.
Kui Ghostis istutakse sõiduautolikult madalal, siis Phantom mõjub peaaegu nagu maastur. Teekonarustest ei tea see auto miskit, sõna otseses mõttes hõljudes üle Riia auklike tänavate. Minek on sujuv (võib lausa öelda, et lausa igav) ja vajadusel ka kiire, ent võib päris kindel olla, et selle autoga liigutakse peamiselt rahulikult – piisab teadmisest, et selle autoga saab kiiresti sõita!
Tehnilises pooles on vähe asju, mis lisavarustuses ning Rolls-Royce´i puhul peetaksegi lisade juures silmas eelkõige personifitseerimist – erinevad värvilahendused ja materjalid, graveeringud või maalingud jne. Seejuures on ootamatu teada saada, et ehkki nt Apple Carplay on Phantomil varustuses, siis Android Auto mitte. Ja ehkki klient on kuningas, siis päris kõiki soove siiski ei rahuldata – nii et kui klient peaks soovima miskit sellist, mille puhul pole võimalik tagada Rolls-Royce´le vastavat kvaliteeti, siis seda ka ei tehta. Samas on maailmas mitmeid firmasid – nt Mansory – keda sellised asjad ei piira ning kes tänu sellele sõna otseses mõttes täielike hullusteni minna võivad.
Rolls-Royce´i lipulaevale kohaselt – Phantomi ostja lihtsalt ei lepi vähemaga – on lipulaevalik ka selle auto hind, mis algab 405 000 eurost (siin räägime maksudeta hindadest) ja lõpeb seal, kus autoostjal fantaasia otsa saab. Konkreetse esitlusauto puhul oli selleks piiriks 534 000 eurot (ehk käibemaksu juurde arvestades 640 800 eurot).