2015. aasta keskel tutvustas Elisa esmakordselt oma klientidele Elisa Nutikindlustust, mis tuleb appi tahvelarvuti või nutitelefoni kukkumise, põrumise ja varguse korral, sõltumata sellest, kas õnnetus juhtub Eestis või välismaal.
Nelja aasta jooksul on nutiseadme kindlustamine muutunud aina tavapärasemaks ja nii kindlustasid mullu kliendid pea iga kolmanda ostetud nutiseadme ning kokku kompenseeriti kahjusid kindlustusega üle 1,1 miljoni euro. Kõigist kindlustusjuhtumitest saadi seade töökorda remondiga 80 protsendil ja 16 protsendil vahetati seade välja, sest hävis täielikult. Varguse tõttu hüvitamist esines natuke üle neljal protsendil juhtudest.
Elisa telekomiteenuste valdkonna juhi Mailiis Ploomanni sõnul sobib nutikindlustus kõigile ja kaitseb ettenägematute õnnetusjuhtumite eest. „Kõige õrnem osa nutiseadmetest on ekraan ja kuna aasta-aastalt lähevad just ekraanid seadmetel aina suuremaks, muutub seadme kindlustamine ka aina populaarsemaks,“ kinnitas Ploomann ja lisas, et kliendid on Elisa kindlustuse lahendusega jätkuvalt väga rahul. „Kui varem pidi mittegarantiiliste remontide eest ise tasuma, siis nüüd teeb seda kindlustus. Omades Elisa nutikindlustust on julgem soetada ka lastele veidi kallimaid ja tehniliselt võimekamaid seadmeid,“ ütles Ploomann.
Nutikindlustust pakub Elisa koostöös If Kindlustusega, kelle varakindlustuse tootejuhi Veiko Sepa sõnul näitab statistika, et õnnetused nutiseadmetega on pidevalt tõusvas trendis. „Täna võib öelda, et nutikindlustuse kahjusumma on 2017. aastaga võrreldes tõusnud ligi 15 protsenti,“ lisas Sepp.
Kindlustatute kogubaas on tänaseks kasvanud üle kümne korra ja samuti suurenevad ka hüvitiste summad, mille abil on kas remonditud või välja vahetatud kindlustust omavate klientide seadmed. Näiteks kallimate seadmete puhul on Elisas kindlustajate osakaal üle 40 protsendi, kuid veidi vähem kindlustatakse seadmeid, mille ostuhind on alla 150 euro.
Peamised kahjujuhtumid on üsna igapäevased õnnetused, kui enim hüvitatakse kukkudes purunenud seadmeid – need moodustasid möödunud aastal kindlustusjuhtumitest ka üle 60 protsendi. Teisena hüvitati enim ka laste kasutuses olnud seadmete remonti.
Tuleb ette ka ebatavalisemaid juhtumeid, kui näiteks ühe kliendi hobune lõi ehmatusest kliendile kabjaga vastu reit ning pükste taskus olnud telefon purunes. Õnneks tänu nutikindlustusele tehti telefon taas korda.
Muude põhjuste seas toodi välja taskus või kotis purunemist, vargust, veekahjustust või autos toimunud õnnetust. Keskmiselt soetavad kindlustuse 21- kuni 51-aastased kliendid, kuid naised on agaramad kindlustajad kui mehed.