BMW X6 jõudis kolmanda põlvkonnani

03.07.2019
Uus BMW X6. | BMW

Saksa autotootja BMW esitles äsja kolmanda põlvkonna kupeemaasturit BMW X6, esimene seda mudelitähist kandnud auto debüteeris juba 12 aastat tagasi.

Väliselt on uus X6 küllaltki sarnane oma eelkäijatele, kuid auto disaini on enim mõjutanud siiski värske BMW X5.

Küll on auto saanud endale ühe väga omapärase lisa: nimelt on uus X6 esimene BMW, mille "sõõrmed" ehk siis radiaatorivõre on varustatud täiendava valgustusega. Valgus süttib siis, kui kesklukustus uksed avab, soovi korral on valgustus võimalik sisse lülitada ka sunduslikult. Tõenäoliselt ilmub see lahendus peagi ka teistele BMW sõiduautodele ja maasturitele.

Mõõtudel on uus X6 veidi kasvanud, pikkust tuli juurde 26 mm (4935 mm), laiust 15 mm (2004 mm). Uue X6 kõrgus on vähenenud 6 mm (nüüd 1696 mm), allapoole on nihkunud ka auto raskusese. BMW X6 teljevahe on edaspidi 2933 millimeetri asemel 2975 mm.

Baasvarustuses saab X6 endale valgusdioodidel esituled, kuid lisatasu eest saab tellida ka lasertuled. Kupeemaasturile pakutavate velgede läbimõõt küündib 19 kuni 22 tollini.

Interjöör kopeerib X5 nähtut, tuttavad on nii 12,3-tollise diagonaaliga näidikuteplokk kui ka meediasüsteem OS 7.0. Auto baasvarustusse on sõiduki disaini arvestades lisatud sportistmed, klaaskatuse pindala kasvas aga 83 protsenti.

Pagasiruumi maht on jäänud endiseks: 580 kuni 1525 liitrit.

Vedrustus on baasis klassikaliste vedrude ja adaptiivsete amortisaatoritega kombinatsioon, lisatasu eest võib tellida õhkvedrustuse nii esi- kui ka tagasillale. Selle tellimisel saab auto kliirensit reguleerida kuni 80 mm ulatuses. BMW-le on ette nähtud veel nelikroolimine ning aktiivne tagumine stabilisaator.

Jõuallikate valikus on esialgu neli mootorit. Kõik need töötavad paaris kaheksakäigulise automaatkäigukasti ja nelikveoga. Baasmudeliks on xDrive30d, mille kapoti all on kuuesilindriline 3-liitrine turbodiisel võimsusega 265 hobujõudu. Sellele mootorile sekundeerivad 340-hobujõuline kuuesilindriline bensiinimootor xDrive40i  ja 400-hobujõuline diisel M50d.

Mootorite valiku lipulaevaks on 4,4-liitrine V8 M50i, millele lubatakse 530 hobujõudu. Sellise mootoriga X6 suudab kiirendada sajani 4,3 sekundiga. Hiljem lisandub tootevalikusse ka X6 M.

Tootma hakatakse uut BMW X6 USA-s Spartanburgis asuvas tehases suve lõpus. Müügile peaks auto Euroopas jõudma aasta viimastel kuudel.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid