Väliselt oma tavalist eelkäijat meenutav sõiduk on kuulikindel vastavalt tasemele VR6. Tegu pole küll parima saadaoleva soomusega: näiteks Mercedesed tulevad tehasest klassile VR10 vastava soomusega.
Kõige parema kaitsega soomukid omavad aga taset VR14.
BMW teevad kuulikindlaks kerepaneelide alla peidetud teraspaneelid, samuti põhja kaitsvad alumiiniumpaneelid. Klaaside paksuseks on autol 33 millimeetrit.
Selline kaitse peaks suutma kinni võtta Kalašnikovi automaadist lastud tugevdatud südamikuga kuulid.
Auto pagasiruum on küll soomustamata, kuid seda eraldab sõitjateruumist paks terassein.
Klaasitõstuk on vaid juhi klaasil, lisatasu eest võib selle tellida ka kaassõitjale.
Lisatasu eest saab autole tellida ka täiendavalt tugevdatud katuse ning põhja.
Auto kaalu pole avalikustatud, kuid tõenäoliselt ületab see 3,5 tonni. Sellest tingituna on vedrustust tugevdatud ning lisatud senisest efektiivsemad pidurid. Ka on 20tollised rehvid sellised, mis võimaldavad jätkata liikumist ka siis, kui nende pihta on tulistatud.
BMW X5 Protection VR6 jõuallikaks on mudeligamma hetke kõige võimsa mootor: 4,4liitrine V8, millel võimsust 530 hobujõudu. Nullist sajani kiirendab auto 5,9 sekundiga, maksimaalne kiirus on aga piiratud 210 kilomeetriga tunnis.
Maasturil on ka dubleeritud elektrisüsteem, sidesüsteem, neljatsooniline kliimaseade ning elektrilise soojendusega küljeaknad.
Tootma hakatakse soomustatud X5 BMW tehases Spartanburgis USA-s, seda samal konveieril tavalise X5-ga. Auto pannakse lõplikult kokku küll Mehhikos asuvas tehases.
Müügile jõuab BMW X5 Protection VR6 järgmisel aastal.
Oma sarnast sõidukit plaanib hakata pakkuma ka Volvo. See mudel kannab nime Volvo XC90 T6 AWD Armoured ja on kaitstud klassi VR8 kohaselt.