Aston Martin Vantage
Audi R8 V10 Performance
BAC Mono
BMW M2 Competition
BMW M850i Coupé xDrive
BMW Z4 M40i
Cupra Ateca
Hyundai i30 N Fastback Performance Pack
Lotus Evora GT410 Sport
McLaren 600 LT Spider
McLaren Senna
Mercedes-AMG A 35 4Matic
Mercedes-AMG E 53 Coupé 4Matic
Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic 4-door Coupé
Porsche 911 GT3 RS [991]
Porsche 911 Carrera S [992]
Porsche 718 Boxster T
Renault Mégane R.S. Trophy
Tesla Model 3 Performance
Toyota GR Supra
Volkswagen Golf GTI TCR
Nagu juba suviseks tavaks saanud, kogunesime koos Rootsi ja Taani kolleegidega Knutstorpi ringrajale, et teha tutvust värskete sportautotega. Sedapuhku oli neid 21, üks kiirem kui teine. Igaühega tuli kirja saada parim ringiaeg. Meie testsõitja Robert Koistinen on teinud Knutstorpil umbes kolm tuhat ringi, nii et kurvid hakkavad ehk juba selgeks saama. Autod pakuvad aga alati üllatusi.
Kuigi tegemist on sportautodega, ei ole need siiski võidusõiduautod. Ehk siis tehnika poolest võiksid need teha mitu kiiret ringi järjest, kuid rehvid ei peaks vastu. Argiliiklusse mõeldud rehvid toimivad jahedana paremini. Esimesel kahel ringil oidamist jätkub, seejärel kuumenevad rehvid aga üle. Supersportidel on reeglina all ringrajale paremini sobivad rehvid, need tahavad aga ringi või paari jagu soojendamist. See ei tohi käia liiga äkiliselt, kiirust tuleb lisada vähehaaval.
Aeg läks kirja siis, kui kaks järjestikust ringiaega ei erinenud rohkem kui 0,2 sekundi võrra. Superautod välja arvatud, said kiired ringid tehtud ilma veojõu- ja stabiilsuskontrollita. Küll aga sattus test tänavu nii kuumadele päevadele, et kliimaseade oli sisse lülitatud. See võttis võimsust küll pisut vähemaks, aga kõik autod oli võrdses olukorras ja mehed pääsesid kuivemate särkidega.
Testi ja kokkuvõttes leiad septembrikuisest Tehnikamaailmast.