„LNG-liinivedur on üks meie fookusprojekte niigi keskkonnasõbraliku raudteetranspordi veelgi loodussäästlikumaks muutmisel,“ sõnas Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu. „Loodame pärast vajalike testide ning analüüside teostamist näha eeldatud positiivset tulemust heitmete vähendamise osas ning järgmiste sammudena ka teised meie rasked liinivedurid LNG-le üle viia.“
„Veduri ehitustööd kestsid viis kuud, mille jooksul ehitati ümber senini ainult diislikütuse toel kaubavedusid teostanud Ameerika päritolu General Electricu C36-tüüpi veduri kütusepaak, kuhu lisati LNG-mahutid. Vedurile paigaldati ka muud vajalikud süsteemid ning mitmekülgne turvavarustus, et tagada maksimaalne ohutus,“ selgitas Tapa depoo tegevjuht Mihhail Sinani. „Nüüd töötab vedur kahe kütusega, mis tähendab, et ta saab liikuda nii diislikütuse kui ka LNG jõul – see lahendus aitab kokku hoida 30% kütusekulusid ning masin paiskab õhku 20% vähem süsihappegaasi ja koguni 70% vähem vääveldioksiidi.“
Enne veduri tööle rakendamist tuleb läbida testimis- ja sertifitseerimisperiood. „Esmajärjekorras lisame vastvalminud LNG-liinivedurile andurid, mille abil saame mõõta heitmete kogust ning teostada detailsemat keskkonnamõjude analüüsi. Sellele järgneb uue veduritüübi sertifitseerimiseks vajaliku dokumentatsiooni koostamine, katsed ja testsõidud nii meie kohalikul taristul kui ka avalikul raudteel,“ rääkis Sinani.
Vedusid asub LNG-liinivedur teostama eeldatavasti 2021. aasta sügisel.