Uus Toyota Yaris jõudis müügiesindustesse

28.09.2020
Toyota

Täiesti uus, neljanda põlvkonna Toyota Yaris on müügiesindustesse jõudnud. Uue mudel on senisest lühem kuid ruumikam.

Yaris on tiheda liiklusega linnatänavatele just sobiva suurusega ja sel on oma klassi parim kitsas pöörderaadius, mis teeb manööverdamise ja parkimise selle autoga eriti hõlpsaks. Esmaklassiline on ka  varustustase, kust leiab ka sellised funktsioonid nagu mugava ligipääsu teabele ja ühenduvuse, mida tänapäevane autoomanik kõrgelt hindab. Linnasõidul suudab uus Yaris Hybrid märkimisväärselt suure osa ajast läbida heitmevabalt.

Kuigi auto pikkus on alla nelja meetri, on sõitjateruumis tänu 50 mm pikemale teljevahele rohkem ruumi. GA-B platvormi esmakordne kasutus on võimaldanud auto kõrgust vähendada, samal ajal autot 50 mm võrra laiendada ning lisada ka 57 mm rööpmele, mis võimendab auto üldist madalat ja jõulist hoiakut.

Segmendi liider ohutuses

Uus Yaris viib kompaktautode turvalisuse enneolematule tasemele ja selle varustus muudab Yarise oma segmendis kõige turvalisemaks autoks.  Uuest Yarisest leitav pakett pakub rohkem lisasid kui teised B-segmendi konkurendid, sealhulgas: kokkupõrke ennetussüsteem koos sõidukite, jalakäijate (ööpäevaringselt) ja jalgratturite (valgel ajal) tuvastamisega, ristmikul pööramise abi (sõidukite ja jalakäijate tuvastamine), ohuolukorra roolimisabi, nutikas kohanduv kiirushoidik (Yaris Hybridi puhul toimib kogu kiirusvahemikus), liiklusmärkide jälgimise süsteem, sõidurajalt lahkumise hoiatussüsteem koos rooli korrigeerimisega ja sõiduraja abisüsteemiga Lane Trace Assist ning automaatsed kaugtuled.

Kokkupõrgete vältimise abi toimimist on täiustatud ning funktsionaalsust laiendatud. Märkimist väärib, et kokkupõrke ennetussüsteemi (PCS) tööulatust on suurendatud kiiruseni 180 km/h-ni. PCS suudab ka kuni kiiruseni 80 km/h ööpäevaringselt tuvastada auto trajektooril jalakäijaid ning valgel ajal ka jalgrattureid.

Ohuolukorra roolimisabi on veel üks uutest Toyota ohutusfunktsioonidest. See toetab juhti potentsiaalse kokkupõrke korral, kui auto sõidurajal on jalakäija või takistus ja kokkupõrke vältimiseks tuleb sooritada ümberpõige. Süsteem lisab täiendavat roolimisjõudu, et suurendada auto stabiilsust ja vältida oma sõidurajalt lahkumist.

Uus Yaris on B-segmendis ainus auto, millel on 10tollise värvilise esiklaasinäidiku võimalus. See kuvab olulise teabe esiklaasi alaossa, juhi vaatevälja, jäädes truuks auto ideele "käed roolil, pilk teel". Uus Yaris on ka esimene Toyota, mis on varustatud keskmiste SRS-turvapatjadega. Standardvarustusse kuuluvad turvapadjad rakenduvad külgkokkupõrke korral, et ennetada juhi ja kõrvalistuja omavahel kokku põrkamist.

1,0liitrise bensiinimootori ja varustustasemega Standard mudeli hind algab 13 900 eurost. Varustustasemega Hybrid Active mudeli hind algab 18 600 eurost.

 

Yarise ajaloost

Toyota Yarisel on ette näidata muljetavaldav ajalugu innovaatorina. Yarise 1999. aastal turule lastud esimene põlvkond oli Toyota esimene Euroopa Aasta Auto tiitli võitja ja see tõusis esile märkimisväärselt ruumikast interjöörist tuleneva "väike, aga suur" iseloomu poolest.

Teise põlvkonna Yaris oli esimene B-segmendi mudel, mis sai Euro NCAP-ilt viis tärni, ning kolmanda põlvkonna mudel tõi kompaktautode turule esmakordselt hübriidjõuallika ja astus jõulisi samme turvalisuse suunas, pakkudes standardvarustusena Toyota Safety Sense’i täiustatud juhiabisüsteeme.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid