ES maabus Euroopasse
01.02.2019

Täheühend ES on Lexuse mudelivalikus juba aastaid, kuid Lääne-Euroopa mudelivalikusse pole see esiveoline sedaan siiani kuulunud ning Eesti teedel on kohatud enamasti kas Venemaa numbrimärkidega või üksikkorras Eestisse tarnitud autosid. VII põlvkonna mudeli esitlusega jõuab ES ka Lexuse siinsesse ametlikku mudelirivvi.

Lexus on tänases automaailmas üks nooremaid automarke. Esmakordselt nähti seda logo 30 aasta tagusel Detroidi autonäitusel, mil ameeriklaste ette veeretati LS ja ES. Ent kui LS toodi peagi ka Euroopasse, siis ES pole iial Vana Maailma mudelivalikuse kuulunud – ehkki maailma lõikes on tegu enimmüüdud (üle 2,3 mln auto) Lexuse sedaaniga läbi aegade.

Oma suuruselt on ES sama mõõtu meil hästi tuntud-teatud GS-iga, kuid ühe suure ja põhimõttelise erinevusega – GS on taga-, ES aga esiveoline. Seega jagab ES põhja meilgi peagi Toyota mudelirivvi naasva Toyota Camryga, olles aga nimele kohaselt sellest märksa luksuslikum (ja ka kallim). Euroopa oludes tähendab see konkurentsi eelkõige suure saksa kolmiku – Audi A6, 5. seeria BMW ja E-klassi Mercedes-Benziga – aga ka Volvo S90 ja Jaguar XF-ga. Ja ehkki ametliku sõnastuse kohaselt ei ole ES otseselt GSi järeltulija, räägib reaalsus teist keelt ja kuna viimased uued GS-id müüdi Eestis juba augustis, siis võta või jäta – ES peab hakkama täitma just sedasama nišši, mida seni täitis GS. 

Eelmisel kümnendil põikas Lexus korraks diislite maailma, kuid see katsetus jäi lühikeseks ning pärast seda on panustatud hübriididele. Nii tulebki ka ES Euroopasse vaid esiveolise hübriidina – mudelitähiseks ES 300h. Tegelikult on aga mudelivalikus teisigi valikud ja näiteks nii USAs kui Venemaal võib kohata selliseid mudelitähiseid nagu ES 200, ES 250 ja ES 350.

Nagu juba mainitud, veab ES 300h 2,5liitrine bensiinimootor erinevalt GS-st esirattaid. Kombineerides omavahel bensiini- ja elektrimootorit, ulatub jõuallika koguvõimsus 218 hj-ni ehk siis samasse suurusjärku BMW 525d ja Mercedes-Benz E220d-ga. Nagu ikka, toetub ka ES variaatorkastile, kusjuures jätmaks muljet „päris“ automaadist, on ka siia 6 „käiku“ tekitatud.

Artikli täismahus lugemiseks osta värske ajakiri poest või telli ajakiri Tehnikamaailm.
Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid