Uus Audi S8 säilitab bensiinimootori

02.07.2019
Audi S8
Tulekul on uus Audi S8. | Audi

Kuigi Audi on viinud oma viimati debüteerinud S-mudelid üle diiselmootorite kasutamisele, jääb äsja debüteerinud Audi S8 jätkuvalt truuks bensiinimootorile.

Erinevalt Audi mudelitest S6, S7, SQ7 ja SQ8 saab Audi S8 endale 4-liitrise kaheksasilindrilise TFSI bensiinimootori.

Selle mootori võimsuseks on 571 hobujõudu ning maksimaalseks pöördemomendiks 800 njuutonmeetrit. Eelmise põlvkonna S8 jõuallikas andis välja vähem: vastvalt 520 hobujõudu ja 620 njuutonmeetrit. Küll jääb uus S8 veidi alla eelmise põlvkonna mudelile S8 plus, mille mootor suutis genereerida rohkem hobujõude (605) kuid vähem njuutonmeetreid (750).

Ka on uus S8 esmakordselt "kerge" hübriid: see on varustatud 48-voldise starter-generaatoriga, mis hoolitseb mootori käivitamise eest ning ühtlasi aitab jõuallikat kiirenduse alghetkedel.

Käigukaste on valikus üks: 8-käiguline automaat, samuti on olemas klassikaline nelikvedu quattro.

Juba baasvarustuses saab Audi S8 endale aktiivse tagadiferentsiaali, nelikroolimise, õhkamordid ja aktiivsed stabilisaatorid. Lisatasu eest pakutakse keraamilisi pidurikettaid.

Väliselt meenutab S8 tavalise A8 sportpaketiga versiooni. Ainsaks suureks erinevuseks on nelja ümara toruga väljalaskesüsteem, hõbedased peeglite korpused ja mudelile ainuomase disainiga 20-tollised veljed.

Seda, millised on uue S8 dünaamilised näitajad, hoiab Audi veel saladuses. Teada on vaid tippkiirus: 250 km/h.

Müügile jõuab uus S8 käesoleva aasta lõpus, auto eeldatav müügihind koduturul on 120 000 euro juures. Seejuures pakutakse S8 nii pika kui ka lühikese teljevahega keredega. Pikk kere peaks meeldima eelkõige klientidel Hiinas ja USA-s.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid