Porsche jõudis ametlikult elektriautode ajastusse

04.09.2019
Porsche Taycan. | Porsche

Sportautode tootja Porsche jõudis täna ametlikult elektriautode ajastusse: Berliinis esitleti ettevõtte esimest seeriatootmisse minevat elektriautot Taycan.

Oma olemuselt on Taycan 2015. aastal näidatud ideeauto Porsche Mission E seeriatootmiseks kohendatud variant. Kahel autol on ühine konstruktsioon, proportsioonid ja disain.

Tegu on neljaukselise sedaaniga, millel on kaks pagasiruumi: taga 366-liitrine ning ees 81-liitrine. Pikkust on uuel autol 4962 mm ja laiust 1966 mm, seega on ta 86 mm lühem ja 20 laiem kui Porsche Panamera.

Auto peamine konkurent Tesla Model S on aga pea sama suur: pikkust on sellel 4975 ja laiust 1965 millimeetrit.

Taycani kere kandev osa on valmistaud terasest, enamus kerepaneel on aga kaalu vähendamise huvides alumiiniumist.

Elektrilise Porsche loomisel kasutati veermikuarhitektuuri PPE (Premium Platform Electric), mis on valminud koostöös Audi spetsialistidega. Spetsiaalselt elektriautode jaoks mõeldud veermikku hakkab tulevikus kasutama ka Audi elektriauto Audi e-tron GT.

Selle veermiku üheks eripäraks on kere jõustruktuuri integreeritud akupakk, tema asukohaks on auto põrand. Lisaks on kõikvõimalikud abisüsteemid võimalikult kompaktselt koos. See tagas väga madala raskuskeskme: 420 millimeetrit teepinnast. Võrdluseks: Porsche 911 on see 20 millimeetrit kõrgemal.

Taycani salong on äratuntavalt porschelik, samas on kõik analoognäidikud asendatud ekraanidega ning nupud digitaliseeritud. Näiteks juhi ees on kumer ekraan, mille diagonaaliks on 16,8 tolli. Selle servades on puutetundlikud alad tulede sisselülitamiseks ja auto funktsioonide juhtimiseks.

Roole pakutakse autole kahte erinevat: tavaline ja sportlik, viimasel on pööratavad nupud sõidurežiimide vahetamiseks.

Meediasüsteemi keskse ekraani diagonaaliks on 10,9 tolli, lisatasu eest saab sellise ekraani ka kaassõitja ette. Nende funktsionaalsus on osaliselt dubleeritud. Süsteemi saab juhtida häälkäsklustega, selleks tuleb öelda "Hey Porsche".

Keskkonsoolil on veel üks täiendav puutetundlik ekraan diagonaaliga 8,4 tolli, selle abil juhitakse kliimaseadet. Ka kliimaseadme puhul on juhtnupud vaid virtuaalsed.

Täiendava tasu eest saab autosse tellida veel 5,9-tollise ekraani tagaistmel istujate jaoks.

Sedaanist Porsche Taycan saab ka esimene seeriatootmisse minev elektriauto, mille jõuallika ja aku tööpingeks on 800 volti konkurentide poole väiksema näitaja vastu. See aga tähendab, et võimalik on kasutada väiksema ristlõikega juhtmeid ning vähendada oluliselt akude (tootjaks LG Chem) laadimisele kuluvat aega.

Autoga kõige paremini sobiv 800-voldine ja 270 kWh laadija suudab Taycani aku laadida 80 protsendini maksimaalsest vaid 23 minutiga. Loomulikult saab Taycani akusid laadida ka nõrgemate laadijatega.

Ka suudavad Taycani akud ilma efektiivsust kaotamata vastu pidada kümme järjepidevat "pedaal põhjas" kiirendust saja kilomeetrini tunnis ning neli kiirendust 200 kilomeetrini tunnis.

Jõuallikaid on Porsche Taycanil esialgu kaks, need tagavad autole ka nelikveo. Tagumine elektrimootor on varustatud kaheastmelise reduktoriga, see võimaldab Taycanil saavutada suuremat tippkiirust. Ka on taga olemas elektriliselt juhitav diferentsiaal.

Esmalt jõudsid avalikkuse ette kaks Taycani versiooni. Algtasemeks on Porsche Taycan Turbo, mille esisillal on elektrimootor võimsusega 218 hobujõudu ja maksimaalse pöördemomendiga 300 njuutonmeetrit, tagasillal aga elektrimootor võimsusega 408 hobujõudu ja maksimaalse pöördemomendiga 550 njuutonmeetrit.

Nende efektiivseks koguvõimsuseks on 625 hobujõudu ja maksimaalseks pöördemomendiks 850 njuutonmeetrit, kuid režiimi overboost korral kasvab mootori võimsus 2,5 sekundiks 680 hobujõuni.

Sellest piisab, et 2,3 tonni kaaluv auto kiirendaks sajani 3,2 sekundiga, kahesajani aga 9,8 sekundiga. Lubatud maksimaalkiiruseks on 260 kilomeetrit tunnis, 93,4 kWh aku tagab sõiduulatuseks kuni 450 kilomeetrit.

Alternatiiviks on Taycan Turbo S, millel on needsamad elektrimootorid, kuid seda teiste seadete ja võimsama inverteriga. Selle komplekti koguvõimsus on 761 hobujõudu ja maksimaalseks pöördemomendiks 1050 njuutonmeetrit. Akupaki mahutavus on sama, aga sõiduulatus veidi väiksem: 421 kilomeetrit.

Küll suudab Turbo S kiirendada 100 kilomeetrini tunnis 2,8 sekundiga ning saavutada maksimaalkiiruseks 260 km/h.

Mõlemal autol on õhkvedrustus koos aktiivsete stabilisaatoritega, Turbo S saab aga nelikroolimise ja keraamilised pidurikettad.

Tootma hakatakse Porsche Taycani Saksamaal Zuffenhausenis.  Aastas loodetakse toota kuni 25 000 Taycani.

Müügisalongidesse jõuab Porsche Taycan reaalselt 2020. aasta keskel, tellimuste vastuvõtt autole on juba avatud. Teada on ka hinnad: Turbo 152 136 eurot ja Turbo S 185 456 eurot.

all-electric Porsche Taycan Turbo Premiere REVIEW Exterior Interior - Autogefühl

World Premiere Porsche Taycan

Sarnased artiklid