Mõistlikku mõõtu elektriautod

Lauri Ahtiainen
30.11.2021
Mirva Kakko

Need näevad head välja, nad sõidavad elektriga ja neis on küllaga ruumi. Mõnest neist võib kunagi saada ihaldatud pereauto.

  • Ford Mustang Mach-E RWD 75 kWh
  • Hyundai Ioniq 5 Style RWD 73 kWh
  • Škoda Enyaq iV 80
  • Volkswagen ID.4 Pro Performance 77 kWh

Uusi elektriautosid tuleb turule kiires tempos. 2021. aasta ei toonud kaasa mitte ainult uusi mudeleid, vaid valmisid ka mitmed elektriautodele projekteeritud platvormid, mis hakkavad kandma erinevaid mudeleid. Iseloomulik on seegi, et kui eelmises testis olid neljast kolm elektriautoks kohandatud sisepõlemismootoriga auto baasilt, siis nüüd on kõik neli algusest peale elektriautoks mõeldud.

Augustis ilmunud testis läks võit ainsale elektri jaoks projekteeritud mudelile ehk siis Volkswagen ID.3-le. Nüüdses võrdluses kasutavad sama MEB-platvormi Volkswagen ID.4 ja Škoda Enyaq. Samast taustast ja sarnastest mõõtudest hoolimata on neil kahel selgesti erinev stiil ja isikupära. Juba ainuüksi neid kahte omavahel võrrelda oleks huvitav olnud.

Kümmekond või vähemgi aastat tagasi poleks keegi uskunud, et näeme samas võrdluses Volkswageni ja Škoda pereautode kõrval Ford Mustangit. Nüüd on Ford oma elektriautot just selle nime all esitlenud ja see loodab traditsioonilistelt pereautomarkidelt ostjaid üle lüüa.

Kuulus nimi pannakse proovile ka Hyundai uudistoote poolt: Ioniq 5 näeb välja nagu näituselt plehku pannud ideeauto. Korealaste elektritehnoloogia on viimastel aastatel olnud arvestataval tasemel. Nüüd on selle ümber valmistatud ainult elektrit kasutama mõeldud ja lisaks efektse välimusega auto. Samal E-GMP-platvormil põhinev, kuid veidi sportlikum Kia EV6 jõuab samuti varsti turule.

Kogusime võrdlusrühma autod 70-80 kWh akumahtuvusega ja kaherattaveoga. Kõigist on vähemalt esitluseni jõudnud ka nelikveoga versioonid, aga need ei jõudnud testi ajaks kohale.

Seetõttu puudub Tesla Model Y – sügisel oli seda saada vaid nelikveolisena ja ka hind oleks olnud teistest märksa kõrgem. Testi ajaks ei jõudnud kohale ka Polestar 2.

Testisime nagu elektriautosid varemgi, ehk siis juhitavuse, ohuolukordade lahendamise ja ruumikuse tüüpi omaduste kõrval kontrollisime ka kiirlaadimist ja käitumist pikemate sõitude ajal. Selle rühma parematele ei valmista need asjad probleeme. Autod on mõnusalt mugavad ja tänu kiirlaadimisele ei kesta ka kohvipausid liiga kaua. Poleks ime, kui mõni neist saaks juba lähiaastatel jõukama rahva lemmikuks.

Vaata elektriautode võrdlustesti detsembrikuisest Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid