Igavus – me kõik oleme seda kogenud. We Are Social ja Hootsuite uuringu kohaselt on maailmas enam kui 4,3 miljardit internetti kasutavat inimest. Väidetavalt liitub internetiga igal sekundil 11 uut kasutajat. Eestis kasutab internetti 1,28 miljonit inimest, ehk siis 98% elanikkonnast, kirjutab Milos. Mida aga inimesed internetis teevad? Maailmas on kõige populaarsemate veebilehtede esikümnes nii Google, Youtube, Wikipedia, Facebook kui ka Instagram. Järgnevalt oleme reastanud mõned soovitused, mida võiks internetis teha enese arendamiseks ja elukvaliteedi parandamiseks.
Õpi midagi uut
Peale sotsiaalmeedia kanalite on internetis on nii palju imelisi ja kasulikke asju, mida teha. Näiteks Coursera pakub tasuta kursusi kõiksugu erinevates valdkondades, näiteks turunduses, matemaatikas, infotehnoloogias ja loodusteaduses. Õpingute lõppedes saate endale diplomi või isegi ametliku kraadi. Samuti pakuvad tasuta õppimisvõimalusi internetis USA suurimad ülikoolid Harvard, Yale ja Stanford. Yale Open Courseware lehel on näiteks üles laetud täispikad videod loengutest, et saaksid täieliku klassis olemise kogemuse osaliseks.
Samuti võib internetist leida põnevaid ja tasuta dokumentaale. Kuidas näha universumi Musta Auku? Mis juhtus 9/11 ajal? Kes oli Osama Bin Laden? Documentary Heaven pakub ülimalt huvitavaid dokumentaale erinevates valdkondades, mis naelutavad tundideks ekraani taha. Kui otsida, siis leiab ka Youtubest suunamudijate ja blogijate asemel väga harivaid kanaleid, näiteks nagu Vice, Vox ja Coldfusion.
Kui soovid aga hoopis õppida uut keelt, siis sobib selleks ideaalselt Duolingo. See on maailma suurim keeleõppe platvorm ning enim alla laetud hariduse rakendus maailmas. Seda kasutab üle 300 miljoni inimese ning see number suureneb iga päev. Duolingo trumbiks on lihtne ja lõbus disain, personaliseeritud õpingud ja motiveerivad auhinnad. Hetkel saab õppida 23 erinevat keelt ning mis kõige parem – see kõik on tasuta.
Osale loosides
Facebook ja Instagram on maailma ühed enim külastatumad veebilehed. See tähendab ka seda, et need on nii uute kui vanade ettevõtete jaoks ideaalsed turunduskanalid. See omakorda tähendab seda, et tähelepanu saamiseks korraldavad firmad erinevaid loosimänge. Enamasti on auhinnad väikesed, nagu näiteks kast jooki, meigitooted või midagi sarnast. Samas vahel on võimalik võita ka elektroonikat ja isegi reisipakette. Bondora laen loosis näiteks juuni alguses oma klientide vahel välja 15 000 € sularaha ja uhiuue BMW sedaani. Võiduvõimalused on selliste looside puhul küll väikesed, kuid kui midagi targemat teha pole, siis võib oma õnne proovida ja varem või hiljem ikka mingi võit sülle kukub.
Arendav meelelahutus
Tahaksid dokumentaalide ja kursuste asemel teha midagi lõbusamat? Proovi piltide järgi ära arvata, mis kohaga maailmas on tegu Geoguessr veebilehel. Esiteks see on suurepärane mäng silmaringi laiendamiseks ning teiseks see võib anda väga häid soovitusi järgmiseks reisiideeks. Mängimiseks tuleb vaid luua Geoguessr lehel endale tasuta konto.
Veel üks unikaalne soovitus, mille peale ei pruugi koheselt tullagi – mustkunsti trikkide õppimine. Miks? Sest mustkunsti trikid on lõbusad ja see oleks garanteeritud viis olla sotsiaalsetel üritustel tähelepanu keskpunktis. Google on sõbraks trikkide otsimisel, kuid näiteks goodtricks lehel on võimalik õppida erinevaid kaardi, mündi ja optiliste illusioonide trikke.
Kokkuvõttes, internet on nagu kosmos, lõpmatult suur. Siit leiab midagi absoluutselt igale tujule ja kõikide tegevuste kirjapanek nõuaks sadu tuhandeid sõnu. Paraku on tänapäeval paljudel ja just eriti nooremal generatsioonil kombeks veeta suurema osa ajast juutuubereid vaadates ja sotsiaalmeedia platvormidel pilte postitades. Loodetavasti see trend on muutumas ja hakatakse pöörama rohkem tähelepanu ka enese arendamisele.