Legendi naasmine

Tõnu Ojala
28.03.2019

Esimese põlvkonna BMW 8. seeria pärineb aastatest 1989-1996 ja tolle mudelivalik tipnes V12-bensiinimootoriga varustatud mudeliga. Nüüd, ligi 20 aastat hiljem on 8. seeria taas BMW mudelirivis Tõsi, nüüd juba ilma V12-jõuallikata.

Number 8 on BMW mudelivalikus alati midagi erilist tähistanud. 1989. aasta sügisel Pariisi autonäitusel jõudis avalikkuse ette tänaseni efektsena mõjuv V12-mootoriga BMW 850Ci. Hiljem lisandus sellele V8-mootoriga 840Ci, ent ülikallis ja ülimalt eksklusiivne kupee jäi harulduseks kuni oma elutsükli lõpuni sajandivahetuse paiku. Hilisemast ajast meenub eksklusiivne roadster Z8, mida toodeti vaid 5703 autot ning BMW praegusest mudelivalikust leiab i8, mis pistikhübriidina oma klassi absoluutset tippu esindab. Nüüd, ligi kaks aastakümmet hiljem, tõi BMW 8. seeria mudelivalikusse tagasi ning ootused on kõrged ka nüüd.

Uue ajastu “kaheksa” jõudis BMW mudelivalikusse mullu suvel Le Mansis, esimesed autod ilmusid teedele-tänavatele enne aastavahetust. Ja ehkki nime poolest 8. seeria, on sisuliselt tegemist hoopis järeltulijaga vanale 6. seeriale, mis osaliselt turunduslikel kaalulustel endale uhkema nime saanud. Pärast mudeliuuendusi jäeti 6. seeriasse vaid neljaukseline M6 Gran Coupe ning oma ajal algselt 5. seeria all välja toodud, ent nüüd samuti kuuega algavat mudelitähist kandev Gran Turismo – kupee ja kabriolett said aga „ametikõrgendust“, kandes nüüd kõlavat 8. seeria nime.

Nagu juba mainitud, siis keretüüpe on (esialgu) kaks – kupee ja kabriolett (kuni neljaukselise Gran Coupe lisandumiseni), mootoreid vähemalt esialgu samuti kaks (ootelehel olla ka M8). Lennuka küljejoonega 8. seeria paistab silma oma pika, enam kui 2,8 m, telgede vahega.

Tänased mudelitähised ise meenutavad sajandilõpu kauget eelkäijat, kuid erinevalt tollastest aegadest mingit V12 siin enam ei kohta – 840d saab hakkama 3liitrise kuuesilindrilise diiselmootoriga, M850i viib edasi 4,4liitrise töömahuga V8-bensiinimootor. Nelikvedu xDrive koos nelikroolimise ja adaptiivvedrustusega kuulub komplekti nii ühel kui teisel juhul.

BMWle omaselt on nelikvedu seadistatud tagaveo „kasuks“ – kuni pidamisega probleeme ei ole, läheb kogu veojõud tagaratastele. Nelja sõidurežiimi abil saab rõhu seda kas mugavusele või sportlikkusele, lisaks saab kokku panna endale sobiva kombinatsiooni. Nelikroolimine keerab tagarattaid kuni kiiruseni 72 km/h  (Sport- ja Sport+-režiimis kuni 88 km/h) 2,5 kraadi ulatuses vastassuunas, suurematel kiirustel esiratastega samas suunas ja seda on sõites selgelt tunda. Nii et kuni sellega harjunud pole, võib isegi veidi ehmatada, kui auto ebatavalise aktiivsusega kurve ründab.

V8-beniinimootoriga M850i jõuallika 530 hj ja 750 Nm ei ole naljaasi, ent tavasõidul suudab see hobusekari end igati vaos hoida ja isegi kabrio-kaheksa puhul kipub ununema, mille roolis tegelikult ollakse. Auto on üllatavalt vaikne ning sisse kostab põhiliselt rehvimüra. Järsemal gaasipedaali vajutusel – eriti kui sõidurežiim enne seda vahetatud Sport või Sport+ vastu – röögatab aga auto hääle puhtaks ja selgub, et lubatud 3,9 sekundit 100 km/h-ni tehnoandmete tabelis ei ole sugugi vaid üks paljudest numbritest.

Põhjamaade heitlikus kliimas ei pruugi kabriolett kõige mõistlikum valik olla. 8. seeria üritab aga neid arvamusi muuta ja tõesti – soovi korral kannatab temaga ka nullilähedase temperatuuriga lahtiselt sõita (iseasi, kas seda ilmtingimata tarvis on). Võimas kütteseade ja lisavarustuses õhukrae (660 eurot) tagavad igati mugava olemise, lisaks saab tellida spetsiaalse esiistmete soojenduspaketi (330 eurot) koos keskmise käetoe, uste käetugede ja rooli soojendusega.

8. seeria kuulub koos X5 ja uue 3. seeriaga kolme kõige targema BMW mudeli hulka, peites endas sõna otseses mõttes isiklikku assistenti, mille abil auto end oma peremehe soovide ja harjumuste järgi kohandada suudab. Operatsioonisüsteem BMW Operating System 7,0 teeb koostööd Skype’i, Microsoft Office 365 ja nutitelefonidega, mille operatsioonisüsteemiks Android 8.0 või uuem. Ajale kohaselt on kogu see tarkus kolinud internetti ning see tähendab, et vajadusel on kogu teave kättesaadav ka mõnesse teise samasse süsteemi ühendatud BMWsse istudes – umbes nagu telefoni vahetades kolivad kõik kontaktid ja äpid uude seadmesse ümber, on see samamoodi ka siin.

Oodatult on 8. seeria BMW üks neid autosid, mille hinnanumbri väjendamiseks viiekohalisest arvust ei piisa. 840d hind algab 103 500, M850i-l võetakse jutule alates 126 500 eurost. Need numbrid käivad kupee kohta, avakatuse korral tuleb nendele liita veel 8000 eurot.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid