Legendi naasmine
Tõnu Ojala
28.03.2019

Esimese põlvkonna BMW 8. seeria pärineb aastatest 1989-1996 ja tolle mudelivalik tipnes V12-bensiinimootoriga varustatud mudeliga. Nüüd, ligi 20 aastat hiljem on 8. seeria taas BMW mudelirivis Tõsi, nüüd juba ilma V12-jõuallikata.

Number 8 on BMW mudelivalikus alati midagi erilist tähistanud. 1989. aasta sügisel Pariisi autonäitusel jõudis avalikkuse ette tänaseni efektsena mõjuv V12-mootoriga BMW 850Ci. Hiljem lisandus sellele V8-mootoriga 840Ci, ent ülikallis ja ülimalt eksklusiivne kupee jäi harulduseks kuni oma elutsükli lõpuni sajandivahetuse paiku. Hilisemast ajast meenub eksklusiivne roadster Z8, mida toodeti vaid 5703 autot ning BMW praegusest mudelivalikust leiab i8, mis pistikhübriidina oma klassi absoluutset tippu esindab. Nüüd, ligi kaks aastakümmet hiljem, tõi BMW 8. seeria mudelivalikusse tagasi ning ootused on kõrged ka nüüd.

Uue ajastu “kaheksa” jõudis BMW mudelivalikusse mullu suvel Le Mansis, esimesed autod ilmusid teedele-tänavatele enne aastavahetust. Ja ehkki nime poolest 8. seeria, on sisuliselt tegemist hoopis järeltulijaga vanale 6. seeriale, mis osaliselt turunduslikel kaalulustel endale uhkema nime saanud. Pärast mudeliuuendusi jäeti 6. seeriasse vaid neljaukseline M6 Gran Coupe ning oma ajal algselt 5. seeria all välja toodud, ent nüüd samuti kuuega algavat mudelitähist kandev Gran Turismo – kupee ja kabriolett said aga „ametikõrgendust“, kandes nüüd kõlavat 8. seeria nime.

Nagu juba mainitud, siis keretüüpe on (esialgu) kaks – kupee ja kabriolett (kuni neljaukselise Gran Coupe lisandumiseni), mootoreid vähemalt esialgu samuti kaks (ootelehel olla ka M8). Lennuka küljejoonega 8. seeria paistab silma oma pika, enam kui 2,8 m, telgede vahega.

Artikli täismahus lugemiseks osta värske ajakiri poest või telli ajakiri Tehnikamaailm.
Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid