Kriisinäitus Maini ääres
Tõnu Ojala
Foto: IAA

Ehkki autonäitused ei ela praegu oma parimaid aegu ja ka tänavune Frankfurdi autonäitus IAA oli sunnitud osa näitusehalle tühjaks jätma ning messi segasid ka roheliste protestimeeleavaldused, ei teinud vähemalt Saksa autotootjad sellest välja ning andsid koduseinte toel korraliku kogupaugu.

Frankfurti autonäituse kokkuvote 2019

Seda, et automaailm ei ole enam endine, sai aru juba kümnendi alul, kui autotootjad hakkasid riburada mööda suuri rahvusvahelisi autonäitusi vahele jätma. Muidugi ei puudutanud see koduseid autoshow´sid – prantslased olid Pariisis ikka kohal ja ühelgi Saksa autotootjal ei tulnud pähegi Frankfurdis toimuvat IAA-d vahele jätta. Sel kevadel olime aga sunnitud tõdema, et isegi neutraalsel pinnal toimuv Genfi autonäitus, mis on nii autofirmade kui automeedia vaieldamatuks lemmikuks, pidi suure osa oma tavaliselt uute autode all olnud põrandapinnast hoopis autoajaloole pühendama.

Sügisest Frankfurdi automessi arvestades see hea märk ei olnud ja nii läkski. Saksamaale jäid saabumata nii Peugeot, Citroën, DS, Fiat Chrysler (seega ka Jeep), Cadillac, Chevrolet, Kia, Nissan, Mazda, Mitsubishi, Subaru, Suzuki, Toyota kui Volvo, aga ka Alpine, Aston Martin, Rolls-Royce ja Ferrari. Ja nii olidki hallid nr 6 ja 10 täitsa tühjad, halli nr 4 täitsid aga uudismudelite asemel retroautod...

Sakslaste endi silmis olid seekordseteks peamisteks uudisteks kauaoodatud Volkswageni uue põlvkonna elektriauto ID.3 debüüt (VW ise seab selle tähtsuselt samasse ritta Beetle´i ja Golfi debüüdiga), mis annab rohelise tule ka VW kontserni ülejäänud automarkidele, kes lähiaegadel ka oma elektriautodega välja tulevad. Näitusehallis oligi juba ka esimene elektri-Porsche – Taycan peaks õige pea Eestissegi jõudma. Muidugi ka uus Opel Corsa, mille mudelivalikus nüüd esmakordselt ka e-versioon ja kümneid kõikvõimalikke hübriide. Eriti kõva sõna näib olema pistikhübriid ning nüüdsest on termin „Plug-in“ seostatav nii Škoda Superbi, Seat Tarraco, Renault Capturi, Ford Kuga, Opel Grandland X-i kui A- ja B-klassi Mercedes-Benzidega.

Samas ei tasu kuulutada bensiini- ja diiselmootoritega autode lõpu algust – olgu selle tõestuseks nii Land Rover Defenderi, Audi RS6 ja RS7 kui BMW X6 esmaesitlused. Just uut Defenderit võib sakslaste kõrval pidada seekordse IAA suurimaks staariks. On ju klassikute uuendamine äärmiselt keeruline ülesanne – juba 1940te aastate lõpust pärit Land Rover Defender on brittide (ja mitte ainult nende) jaoks tõeline ikoon. Nii et ülesanne teha valmis uus Defender kõlab umbes samamoodi kui lasta heliloojatel kirjutada ümber God save the Queen või käskida poliitikutel läbi viia Brexit, millega kõik rahule jääksid!

Mida siis Frankfurdi näitusehallides seekord näha sai ja mida mitte – loe nii messiülevaadet ajakirjast kui jälgi TMi uudistekülgi!

Sarnased artiklid