Esimene Audi bensiinimootor sai elektrilise kompressori

26.07.2019
Audi S6. | Audi

Seni vaid Audi eriti võimastelt diiselmootoritelt tuntud elektriline kompressor jõudis nüüd ka bensiinimootoriteni: esimesena sai selle jõuallika endale USA turu jaoks mõeldud Audis S6.

Selle auto südameks on 2,9-liitrine V6, mis lisaks kahele tavalisele turbole omab ka elektrilist ülelaadimist. Varem on sama mootorit pakutud sellistele autodele nagu RS4, RS5, Cayenne ja Panamera, kuid elektrilist ülelaadimist neile ette nähtud polnud, nende puhul piirduti kahe väljalaskegaasidel töötava turboga.

Elektrilist kompressorit hoiab töös elektrimootor, mis on võimeline 250 millisekundi jooksul hakkama tööle kiirusega 70 000 pööret minutis. Sellise koormusega hakkama saamiseks on autol täiendav 48-voldine elektrisüsteem, millel on ka eraldi liitiumioonaku. Sama pingega töötab ka starter-generaator, mis lisaks aitab jõuallikat kiirenduse esimestel hetkedel.

Mootori võimsuseks lubatakse tavapärased 450 hobujõudu, kuid maksimaalne pöördemoment (600 njuutonmeetrit) on tänu elektrilisele kompressorile saadaval juba tühikäigust alates.

Nullist 97 kilomeetrini tunnis kiirendab auto 4,4 sekundiga, Euroopas müüdav diiselmootoriga S6 on 0,5 sekundit aeglasem.

Käigukastiks on valitud kaheksakäiguline automaat, lisaks on autol pidev nelikvedu. Veojõud jaotatakse rataste vahel suhtega 40:60, kuid vajadusel võib esisillale sellest suunata kuni 70 protsenti, tagasillale aga kuni 85 protsenti.

Lisatasu eest on saadaval aktiivne tagadiffer, nelikroolimine ja adaptiivvedrustus.

USA-s saab Audi S6 juba tellida, selle baashinnaks on 73 900 dollarit.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid