Millal on õige aeg rehve vahetada?
“Kõige lihtsam reegel on see, et kui temperatuur langeb püsivalt alla seitsme kraadi, on aeg suverehvid välja vahetada,“ ütles Mobire teenindusjuht Gert Vatt. “Paljud ootavad esimese lumeni, aga tegelikult on see juba viimane hetk. Lamellrehvid võiks alla panna oktoobri keskpaigas, naastud natuke hiljem. Siis jõuad enne tipphooaega ja ei pea järjekorras passima.“
Tema sõnul pole rehvivahetus pelgalt seadusest tulenev kohustus. “See on osa vastutustundlikust autojuhtimisest. Kui tee muutub ootamatult libedaks, võib vale rehv olla suur risk – auto ei pruugi enam pidama saada ja pidurdusteekond pikeneb märgatavalt.“
Kust ma tean, et mul on vaja uusi rehve?
“Rehvid ei kesta igavesti,“ tuletas Vatt meelde. “Mustrisügavus on uuel talverehvil umbes 8–10 millimeetrit. Kui see on kulunud alla 6 mm, tuleks rehv kindlasti välja vahetada.“ Samuti tuleks jälgida, et auto esi- ja tagatelje rehvide mustrisügavuse erinevus ei tohi olla suurem kui umbes 5%, vastasel juhul võib autol tekkida erinevaid rikkeid.
Liiga kulunud rehv ei suuda enam vett ega lörtsi korralikult eemale juhtida, mis suurendab vesiliu ohtu. “See on asi, mida inimesed kipuvad alahindama,“ hoiatas Vatt. “Kui mustrit on vähe ja sõidad vihmaga, võib auto hakata tugevalt libisema. Sel hetkel ei aita enam ei ABS ega juhi kogemus – auto lihtsalt ei kuula sõna.“
Lisaks tasub vaadata ka rehvi vanust. “Isegi kui muster tundub korras, muutub rehvisegu aja jooksul kõvaks ja pidamine halveneb. Viie-kuue aasta järel tasub rehv spetsialistil üle vaadata.“
Millised rehvid minu autole sobivad?
Rehvi mõõt ja soovitused on kirjas tehnilises passis ja sõiduki küljes oleval rehvide kleebisel. “Suurused peavad vastama tehase nõuetele – liiga laiad või kitsad rehvid võivad muuta juhitavust ja mõjutada kütusekulu,” selgitas Vatt.
Rehvitüüp sõltub ka sõiduharjumustest: “Kui liigud peamiselt linnas ja teed on hästi hooldatud, sobib lamellrehv väga hästi. Kui aga elad maapiirkonnas või sõidad varahommikuti jäistel teedel, siis on naastrehv turvalisem valik.”
Vatt rõhutas, et Eestis sõitmiseks peab lamellrehv olema kindlasti põhjamaine, mitte Euroopa turule mõeldud. “Põhjamaade lamell on tehtud pehmema seguga ja haardub külmas palju paremini. Euroopa lamell näeb samasugune välja, kuid Eesti külmade ja jäiste olude juures ei toimi nii nagu peaks – see on levinud viga, mida me töökojas tihti näeme.“
Kuidas rehve õigesti hooldada?
Õige hooldus pikendab rehvide eluiga märkimisväärselt. “Kõige tähtsam on hoida rehvirõhk õiges vahemikus,“ ütles Vatt. Ta selgitas, et liiga madal rõhk kulutab rehvi ebaühtlaselt ja suurendab kütusekulu, liiga kõrge rõhk aga vähendab pidamist.
Ka hoiustamine mängib suurt rolli. “Rehve ei tohiks jätta päikese kätte või kuuma garaaži. Parim koht on jahe, kuiv ja pime ruum. Kui rehvid enne hoiule panekut ära pesta, säilib kummisegu paremini ning praod ja ebaühtlane kulumine tekivad järgmisel hooajal väiksema tõenäosusega.”
Millised rehvid on eestlaste lemmikud?
Rehvid24 tegevjuht Marek Moorus avaldab, et eestlane on pigem naastrehviusku. “Umbes 75% juhte kasutab naaste ja 25% lamelle,“ selgitas ta. “Samas kallimate autode omanikud eelistavad pigem kvaliteetseid lamellrehve – näiteks Continental pakub väga head haarduvust ja vaikset sõitu.“
Hinna ja kvaliteedi suhte poolest eelistavad paljud Hankooki rehve, mis on usaldusväärne keskklassi valik, kuid omadustelt pea sama hea kui premium-brändid. Hinnatundlikumate ostjate seas koguvad tasapisi populaarsust ka Hiina rehvitootjad, mille uuemad mudelid on testides näidanud konkurentsivõimelisi tulemusi.
Mooruse sõnul näitab Eesti turu trend siiski, et talvel ollakse valmis rehvidele rohkem kulutama: “Kui suvel ostetakse tihti odavamaid Hiina rehve, siis talvel panustatakse kindlatele ja testitud tootjatele. Hea rehv on nagu elukindlustus – talvel ei taha keegi riskida.”
“Kindlasti tasub eelistada tuntud tootjaid ja vaadata aeg-ajalt autoajakirjade sõltumatuid rehviteste,“ soovitas Marek Moorus. “Need annavad hea ülevaate, kuidas rehv käitub nii jääl, lumel kui märjal teel.”

