Eksperdi soovitused, kuidas kasvatada telefoniäpi kasutajanumbreid

11.06.2020

Iga edukas idufirma või lihtsalt mobiilirakendus algab heast ideest, millele järgneb detailne arendustöö, silmapaistev äpp, koduleht ja toode või teenus. Tehes põhjalikke uuringuid ja arvestades õppetunde minevikust saavad ettevõtted luua edukalt toimiva äpi, isegi kasvavalt konkurentsitihedas keskkonnas.

“Edukas äpiarendus algab tavaliselt edukast ärimudelist, kuhu kuuluvad hea idee, õige suhtumine, üksikasjalik plaan ja teotahteline meeskond. Kasutajate hulgas populaarsed rakendused on üldiselt unikaalse lahendusega, platvormile sobivad, lihtsad kasutada, kaasavad ja tasuta allalaetavad,” ütles Huawei Mobile Service’i (HMS) äriarenduse juht Vitali Donskoi.

Heal telefoniäpil on just need omadused

Statista andmete järgi on maailmas üle 2,7 miljardi nutitelefoni kasutaja. Me kasutame telefoni suurema osa päevast ja 90% sellest ajast veedame erinevates mobiilirakendustes. Kuigi äpipoodides on miljoneid rakendusi, kasutab suurem osa inimestest kuni 9 äppi päevas ja 30 kuus.

Nielseni uuringu järgi on keskmises nutitelefonis 25-30 rakendust, millest enim kasutatakse keskmiselt kolme. “See on üks lihtsasti ligipääsetava tehnoloogia probleeme. Pakkumisel on liiga palju tarkvara, kuigi kasutajate tähelepanu on piiratud. Võib julgelt öelda, et enda sõnumi levitamisele kulub rohkem aega, kui ühe äpi arendamisele,” ütles Donskoi.

Selleks, et massist erineda, on vaja teha põhjalikku uurimistööd ja omada teadmisi äppide arendamise kohta. Toode peab olema hästi välja töötatud ja sobitatud turu vajadustega.

HMS’i äriarenduse juhi sõnul peaks hea mobiilirakendus lahendama kasutajate jaoks mingi probleemi, keskenduma ühele põhiomadusele ning looma väärtust. “Samuti tuleb äpi levikule kasuks, kui seda on enne avaldamist korralikult testitud ja veendutud, et rakendust on lihtne kasutada. Lisaks kõigele sellele, võiks äpp olla tasuta, sest kogemus näitab, et olgu tegemist nii hea tootega kui tahes, ei hakka see inimeste hulgas levima, kui nad peavad uue ja tundmatu asja eest maksma,” sõnas Donskoi.

Samuti on tema hinnangul oluline jälgida, milliseid seadmeid ettevõtte tarbijad kasutavad ning jõuda enda rakendusega peamistesse äpipoodidesse ja platvormidele. „Kiiresti on tõusnud näiteks populaarsuselt kolmanda äpipoe AppGallery kasutajate ja ka arendajate arv – arendajaid on platvormile registreerunud üle maailma ligikaudu 1,4 miljonit,“ ütles Donskoi.

Mobiilirakendus tõstab ettevõtte müüginumbreid

Adweeki andmete kohaselt vaatab 35% nutitelefonide kasutajatest enda seadet rohkem kui 50 korda päevas. Seega telefonirakenduse puudumisega kaotab ettevõtte võimaluse uusi kliente värvata ning rohkem müüa.

Donskoi sõnul võimaldavad äpid e-kauplejatel või teistel teenusepakkujatel tugevdada kliendisuhet ja suurendada potentsiaalse tarbija kaasatust. „Selleks on mõned nipid, mida rakenduse loomisel kindlasti silmas pidama peaks. Näiteks võiks kasutada telefoni saadetavaid teavitusi, võimaldada inimestele läbi äpi erinevaid maksevõimalusi ja lojaalset klienti premeerida,“ ütles HMS’i äriarenduse juht. Viimaseks sobivad hästi eripakkumised, kampaaniad, sooduskoodid ja muud lahendused, mida vastavalt kasutaja statistikale välja pakkuda – ka täiesti automatiseeritult.

„Äpimaailmas, nagu mujalgi tehnoloogias on tõusvaks trendiks tehisintellekt ehk AI. Kaubanduse valdkonnas võimaldab see segmenteerida kliente ning tuvastada nende harjumusi ja käitumismustreid. AI abiga saab näiteks e-pood töötada automatiseeritult ja muutuda personaalselt vastavalt igale kliendile. See toob tõenäoliselt kaasa suurema kasutusmugavuse tarbija jaoks ja tõusnud müüginumbrid äris,“ ütles Donskoi.

Kuidas meelitada kliente äppi kasutama?

Selleks on Donskoi sõnul esmapilgul lihtne lahendus. „Kui ettevõte on juba äriidee ja äpi loomise faasis teinud läbimõeldud otsuseid, siis on suur osa kasutajate kohale meelitamise tööst juba tehtud. Kuigi pikas perspektiivis ei hakka müüginumbrid tõusma, kui reklaam on puudulik,“ ütles ta.

„Uuringud näitavad, et uusi rakendusi avastatakse peamiselt pere ja sõprade soovituste ning äpipoodidega tutvumise kaudu. Viimase puhul on kasu äpipoodidele optimiseerimisest, mille peamised tegurid on õiged märksõnad pealkirjas ja kirjelduses, allalaadimiste arv, rakenduse hinnang ja kasutajate tagasiside või kommentaarid,“ ütles HMS’i äriarenduse juht Vitali Donskoi.

Kui kasutaja on äpi alla laadinud, siis järgmiseks eesmärgiks on tekitada piisavalt huvi, et ta lähiajal uuesti ekraanil olevale ikoonile vajutaks. „Ligi kolmandik hülgab rakenduse pärast esimest kasutamist. Selle vältimiseks peab äpp suutma neile pidevalt piisavalt väärtust pakkuda, selle kasutamine peab olema mugav ning teavitused piisavad, kuid mitte tüütavaks muutuvad,“ ütles Donskoi.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid