Eestis ja Leedus oleks hübriidmootor 32% uue auto ostja eelistuseks. Eestis on hübriidi eelistus võrdsustunud bensiinimootoriga, jättes diiselmootorile 23% ning gaasimootorile 9% ostuhuvilistest. Elektriautost unistavad Eestis 5% potentsiaalsetest autoostjatest.
Samas on Leedu teinud riiklike meetmete abil märksa jõulisema sammu keskkonnasõbralike kütuseliikide poole. Bensiini- ja diiselmootorid jäävad hübriidid kaugele selja taha ning elektriautole mõtlejate osakaal on koguni 18%.
Lätis on ainsana jäänud eelistatuimaks diislikütus (30%), bensiini (28%) ja hübriidi (27%) ees. Elektriautod on sealgi Eestiga võrreldes populaarsemad – 8% kaaluks tulevikus selle ostu.
Hübriidivaimustusega käsikäes on kindlaim positsioon potentsiaalses ostukorvis Toyotal. Eestis oleks Toyota esimeseks eelistuseks 16 protsendile, margi salongi külastaks ise kohapeal või virtuaalselt koguni 40 protsenti uue auto huvilistest.
Pea samale tasemele on jõudnud Škoda populaarsus, huvi selle margi vastu on nüüdseks möödunud Volkswagenist. Jõulisema tõusu ostuhuvi edetabelis on teinud ka Kia, rõõmustada saavad ka Mazda ning Peugeot esindajad. Premium-markidest on suurima hüppe teinud Volvo, jõudes kohe Audi kannule.
Automüügisektorile ennustatakse kriisijärgseid musti pilvi pikemaks ajaks, kuid on selge, et sellest olukorrast väljuvad paremini need, kel tugevam mainepagas ning kes kõnetavad oma klientuuri väärtustega, mis inimestele korda lähevad ja seda margile omasel moel.
Kantar Emori juhtekspert Triinu Ojala hinnangul on võrreldes varasemate uuringutega on kasvanud nende hulk, kes plaanivad uue auto ostu pigem 2-3 aasta pärast. Siiski plaanib tänavu või tuleval aastal autovahetust 31% uuringu sihtrühmast – need, kes sõidavad ka praegu suhteliselt uue, kuni 7 a vanuse sõidukiga.
Keskmiselt plaanib oma automargile truuks jääda 71% Eestis küsitletuist. Suurim margitruudus avaldus Audi, Hyundai, Škoda, Volvo ja Mercedes-Benzi omanike seas.
Eesti autoostjad lähtuvad üldiselt pragmaatilisematest väärtustest nagu kvaliteet ja vastupidavus ja muidugi ka hinnatasemest – mitte absoluutväärtusena, vaid kas kaup on oma hinda väärt. Just nendele ootustele vastamine tagab liidrirolli – Toyota on Eesti inimeste silmis jätkuvalt esikohal kvaliteedi osas, Škoda juhib aga hinna- ja ülalpidamiskulude hinnangute edetabelit, mõlemad troonivad ka esinduste võrgule antud hinnangutes. Nii Toyotale kui Škodale on kasuks tulnud uute, atraktiivsete mudelite lisandumine. Seda on positiivses võtmes märgatud ka Peugeot ja Kia puhul.
„Car Brand Health“ automarkide tuntuse ja maine seireuuringut on Kantar Emor korraldanud Balti riikides aastast 2005. Tänavu küsitleti interneti teel 2100 kuni 7 aastase auto omanikku või uue auto ostu huvilist, kes otsustavad ise uue auto margivaliku üle. Küsitlus toimus aprillis.