Koroonaviirus jõudis autoärisse

Rein Luik
AMTELi pressiesindaja
Vaatamata koroonakriisile säilitas Toyota ka aprillis kindla esikoha Eesti automüügi edetabelites. | Amserv

Eestis müüdi aprillis 824 uut sõiduautot, mis jääb möödunud aasta aprilli tulemusele alla 67,5%.

Nelja kuu kokkuvõttes on Eestis müüdud 6471 uut sõiduautot ehk võrreldes möödunud aasta sama perioodiga 25,7% vähem.

„Aprilli uute autode müügitulemus kajastab selgelt viiruskriisi tagajärgi,“ kommenteerib AMTELi tegevjuht Arno Sillat. „Kasutatud autode müük spetsialiseeritud ettevõtete kaudu on veelgi rohkem langenud. Mõnevõrra lihtsam on ettevõtetel, kes teevad automüügi kõrval ka teenindust ja remonti. Ka selles sektoris on langus, kuid autodega liigutakse ja neid hoitakse ka korras. Tänases päevas võib juba kerget valgust tunneli otsas näha - erakliendid vähehaaval hakkavad taas tundma liiklusvahendi uuendamise vastu huvi ning mingi positiivne liikumine on olemas. Eriolukorra lõpetamine loomulikult seda protsessi kiirendab.“

Aprillis eelistasid tarbijad kõige enam keskmisi maastureid, milliste osakaal kogu müügist oli 29,7% ja teiseks kõige populaarsem segment oli väiksem keskklass (22,6%). Hübriidautosid anti tarbijatele üle 133, elektriautosid 11 ja CNG-gaasiautosid 23.

Toyota oli aprillis kõige populaarsem automark, neid müüdi 208. Esikolmikusse mahtusid veel Škoda 95 ja Renault 92 autoga. Mudelitest eelistasid tarbijad enim Toyota mudeleid RAV4 ja Corolla, milliseid müüdi vastavalt 90 ja 79. Kolmas oli Renault Clio 53 autoga.

Tarbesõidukite müük langes aprillis 51,7% ja nelja kuu kokkuvõttes on müük võrreldes eelmise aasta sama perioodiga langenud 26,7%. Automarkidest oli aprillis edukaim Peugeot 51 müüdud sõidukiga, järgnesid Citroën ja Toyota, neid anti klientidele üle vastavalt 44 ja 25. Veokite segmendis olid edukaimaid Volvo ja Scania, mida müüdi vastavalt 16 ja 14.

Sarnased artiklid