Sellise tulemuseni jõuti Saksamaa transpordiministeeriumi poolt läbi viidud uurimise käigus.
Kõigi nende "lisade" eesmärk oli tagada see, et mootorite sertifitseerimise ajal vastasid nende väljalaskegaasid kehtivatele nõuetele. Reaalses elus olid väljalaskegaasid aga oluliselt "räpasemad".
Neid lisasid kasutati 3-liitristel mootoritel kuni 2018. aasta alguseni ehk siis veel kahe aasta vältel pärast Volkswageni kontserni samal põhjusel tabanud kriisi algust. Ka siis leiti, et Volkswagen kasutas arvukatel diiselmootoritel illegaalseid lisasid, mis pidid autode väljalaskegaasid muutma seaduse silmis vastuvõetavateks.
Audi pääseb siiski tõenäoliselt vaid mainekahjuga, sest neljast süsteemist illegaalseks on nimetatud vaid üks. Ülejäänud kolm süsteemi toimisid sama eesmärgi nimel, kuid neid illegaalseteks ei nimetata. Võimalik on, et selle taga on Audi vabatahtlik ülestunnitus ning lubadus eemaldada need lahendused tarkvarast vabatahtlikult.