Konverentsi korraldaja Jüri Luua sõnul näitab järjest karmistuv kliimapoliitika, trendid autotööstuses ja tehnoloogia arengus, et elektriautode arvu kasv lähiaastatel on Eestis ja maailmas vältimatu. „See on ka põhjus, miks ma autoentusiastina pidasin oluliseks esimest korda tuua ühise laua taha võimalikult suur ring otsustajaid, et me hakkaksime koos ühte jalga käima ja oleksime eesseisvaks plahvatuseks valmis, mitte ei jääks teiste riikide järel sörkima,“ lisas Luud.
Euroopa mõttekoja Transport and Environmenti raporti järgi on aastal 2025 Euroopas müüdud sõidukitest 20 protsenti elektrilised. International Energy Agency prognoos ütleb, et aastaks 2030 ulatub elektriautode osakaal kogu maailmas 30 protsendini. Norras on juba praegu 55 protsenti müüdavatest autodest elektrilised. Seega on aja küsimus, et ka Eestis elektriautode arv hüppeliselt kasvab ning praeguse ligi 1500 elektriauto asemel sõidab Eesti teedel neid märgatavalt rohkem.
Luua sõnul tingib elektriautode arvu kasv ühelt poolt tarbijate käitumise muutust, kuid muudab märkimisväärselt ka ühiskonna toimimist ja esitab väljakutseid erinevatele elualadele. „Transpordisektoris lähiaastatel toimuvate muutuste mõju peale peaksid mõtlema nii riik ja kohalikud omavalitsused, kui ka ettevõtjad, kelle ärimudel muutub või kes peavad olema valmis pakkuma klientidele uusi teenuseid. Samuti on küsimus, kas meie elektrivõrk on kasvavaks koormuseks valmis,“ nimetas Luud erinevaid teemapüstitusi, mis konverentsil käsitlemisele tulevad.
Konverentsil TargetZero arutatakse erinevaid elektriautode arvu kasvuga kaasnevaid tahke, nagu näiteks:
- muutused tarbija jaoks
- ärimudelite muutused (automüüjad, tanklad)
- linnaplaneeringute ja ehitusalased väljakutsed
- infrastruktuuri muutuvad vajadused ja valmisolek
- probleemid fleet-klientide ja kommertstranspordiga
- finantseerimisväljakutsed
- riigi ja kohaliku omavalitsuse võimalused ning vastutus protsesside suunamisel
Elektriautode konverentsi avab peaminister Jüri Ratas. Päeva jooksul astuvad teiste seas üles Cambridge’i ülikooli kliimamuutuste majanduse vanemteadur ja ÜRO kliimamuutuste raamkonventsiooni teadus- ja tehnoloogianõukogu asejuht DR Annela Anger-Kraavi, Euroopa Elektriautode Liidu peasekretär Philippe Vangeel, Nissan Energy tegevjuht Francisco Carranza, Tallinna Linnapea Mihhail Kõlvart, Keskkonnaminister Rene Kokk, Eesti Energia juhatuse liige Margus Vals, Elektrilevi juhatuse liige Taavo Randna, Elektritakso asutaja ja juht Ermo Kontson, Tesla entusiast Mario Kadastik ja SEB panga strateeg Peeter Koppel.
Konverentsi modereerib Geeniuse tehnoloogiaportaali asutaja Henrik Roonemaa.
Lisaks toimub sel samal nädalavahetusel, 15.-17. novembril T1 Mall of Tallinna 1. korruse aatriumis elektriautode festival Elektra 2019, kus autotootjad on pannud välja oma elektriautode mudelid, millega saab tutvuda ja teha proovisõite. Eesti Energia paneb festivalil välja erinevad elektriautode laadimislahendused, mida on plaanis tulevikus klientidele pakkuda. Elektriautode festival on kõikidele külastajatele tasuta.