Väga suuri üllatusi EQA ei paku, sest sisuliselt on tegu elektriliseks muundatud GLA-ga. Välimuse osas teeb tavaautost vahet vaid tänu kinnisele iluvõrele, esituledele lisatud sinise triibu ning taga üle terve auto laiuse ulatuvale valgusdioodide ribale.
Esialgu on mudelivalikus 140 kW mootori ja 66,5 kWh akuga varustatud esiveoline EQA 250, ent nüüdseks on teada, et tulekul on ka kaks nelikveolist mudelit – 168 kW võimsusega EQA 300 4MATIC ja 215 kW EQA 350 4MATIC. Hiljem olla aga oodata veel üht „eriti pika“ läbisõiduulatusega versiooni.
EQA 250 keskmiseks energiakuluks antakse 17,9 kWh/100 km ning WLTP-standardi kohaseks läbisõiduulatuseks kuni 424 km. Kevadiselt karge kevadilmaga on need näitajad reaalses elus siiski veidi tagasihoidlikumad – energiakulu 20-22 kWh/100 km ning prognoositav sõiduulatus 360-380 km kanti.
Akud on siingi peidetud põhja ja tagaistmete alla ning see on pisut vähendanud siseruumi. Taga istudes tuleb jalad veidi konksu tõmmata ja ka pakiruum on vähenenud 340 liitrini. Teist pakiruumi auto esiotsas – nagu seda elektriautodel vahel ette tuleb – siin ei ole.
CCS-kiirlaadimine on võimalik kuni 100 kW võimsusega, auto enda laadija on kolmefaasiline, kuni 11 kW võimsusega.
Armatuurlauas pole imesid tehtud, pilt on üldjoontes tuttav tava-Mercedestelt. Mõned erinevused võrreldes bensiini- ja diisel-mersudega muidugi on – mõned elektriautole spetsiifilised näidikud ning puuteekraani menüüd. Juhi ees on kaks puutetundlikku ekraani, tavamudelil on mõlemad 7tollised, aga tippversioonidel saab need mõlemad 10,25tollisteks upgrade´da.
Rekuperatsiooni taset seatakse siin nüüdseks juba tavapärasena tunduvana roolitaga asuvatest „käiguvahetuslabadest“. Nissan Leafilt tuttavat ühe pedaaliga sõitmist MB siiski ei paku, lõplik stopp tuleb siiski piduripedaali vajutades. Ja kui mõnedel autodel jääb erinevate sõidurežiimide olemasolu mõttekus arusaamatuks, siis EQA-l lisab Sport-režiimi üleminek järsult teravust ning õigustab igati oma nimetust.
Umbes 4,5 m pikkuste elektriliste linnamaasturite seas on konkurents juba päris tihe. Lisaks EQA-le on Eestis juba kohal kriipsukese suuremad VW ID.4 ja Škoda Kodiaq, sellest pisut pisem Kia Niro ja kui neid marke ei tihka MB-ga kõrvutada, siis muidugi Lexus UX300e, neist veidi suuremad (ja ka kallimad) BMW iX3 ja Jaguar I-Pace ning muidugi ei tohi unustada kohe-kohe saabuvat Audi Q4 e-troni. Lisaks on „ootelehel“ mõõtmetelt ülimalt sarnane Volvo XC40 Recharge ning miks mitte ka Mustang Mach-E, Nissan Ariya, Tesla Model Y – ning see nimekiri pole kaugeltki lõplik.
MB EQA 250 hinnaks on Eestis 52 080 eurot, aga Mercedes-Benzile omaselt pakutakse siingi juurde pikka (ja möödapääsmatut) lisavarustuse nimistut. Võrdluseks ka tavalise GLA hinnakäärid, mis on vahemikus 38 184-45 864 eurot (pluss veel kolm Mercedes-AMG-versiooni alates 55 344, lõpetades 70 200 euroga).