Volkswagen muutis T-Roci kabrioletiks

14.08.2019
Volkswagen T-Roc kabriolett. | Volkswagen

Saksa autotootja Volkswagen esitles uut kabrioletti, mis on loodud crossoveri T-Roc baasil.

Hetkel on tegu ainsa sellise tootmises oleva sõidukiga. Varem on crossoverite baasil loodud kabriolette üritanud pakkuda Nissan (Murano CrossCabriolet) ja Range Rover (Evoque Convertible), kuid need masinad osutusid edututeks. Nüüd on aga kätte jõudnud Volkswageni kord kontrollida reha olemasolu murus.

Auto ninaosa näeb välja samasugune nagu tavalisel T-Rocil, peamine erinevus on juhiistmete taha jäävas osas. Erinevalt tavalisest T-Rocist, mis on viieukseline, on kabriolett kere jäikuse huvides vaid kaheukseline. Ka on tugevdatud auto põrandat ja esiklaasi raami ning pikendatud auto teljevahet piisava ruumikuse tagamiseks 40 millimeetri võrra.

Pehme katusega auto pikkuseks on seetõttu 4268 mm, kõrgus aga varasemast 51 mm vähem: vaid 1522 mm.

Kabrioleti katus on konstrueeritud sellisena, et kokku pakkimise järel ei vaja see mingeid täiendavaid katteid. Katuse avamine või sulgemine võtab elektrimootorite toel aega üheksa sekundit, seda võib teha ka sõidul ajal, seda liikudes kiirusega kuni 30 kilomeetrit tunnis.

Katuse juhtimine ise käib keskkonsoolil olevalt nupult või siis kaugjuhtimispuldi abil.

Turvalisuse eest hoolitseb tavaliselt peidetud olekus olev turvakaar, mis "tulistatakse" tööasendisse mõne sekundikümnendiku jooksul.

Kabrioletil on ka väike pagasiruum, selle mahuks on vaid 284 liitrit baasmudeli 445 liitri vastu.

Jõuallikate valikus on vaid kaks bensiinil töötava turbomootorit. Baasjõuallikaks on kolmesilindriline 1-liitrine TSI, millel võimsust 115 hobujõudu, alternatiiviks talle on 1,5-liitrine 150-hobujõuline mootor. Mõlemad on "baasis" varustatud kuuekäigulise manuaaliga, DSG saab tellida vaid suurema versiooni jaoks.

Ka on kõik kabrioleti versioonid hetkel esiveolised, nelikvedu tõenäoliselt pakkuma ei hakata.

Laiem publik näeb T-Roc Cabrioleti septembris Frankfurti autonäitusel, müügile jõuab auto aga alles 2020. aasta kevadel. Tootma hakatakse seda autot endises Karmanni tehases Osnabrückis.

VW esindajad loodavad, et kabrioletil õnnestub korrata baasmudeli edu: viimast on vähem kui kahe aastaga müüdud 360 000 eksemplari. Kabriolettide osakaal on siiski plaanitud väike: vaid 20 000 autot aastas.

Võimalikule edule aitab ehk kaasa ka fakt, et ühtegi teist kabrioletti Volkswageni tootevalikus praegu polegi.

VW T-Roc Cabriolet Premiere REVIEW Exterior Interior - Autogefühl

VW T-Roc Cabrio (2019): Erste Sitzprobe im offenen SUV - Review | auto motor und sport

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid