Neuville asub tiitlit kaitsma

Rein Luik
30.12.2024
Hyundai Motorsport

Juba poolteist kuud pärast Thierry Neuville´i oodatud ja Toyota ootamatut tiitlivõitu antakse Monte Carlos start ralli MM-võistluste uue hooajale.

Detsembris sõidetud eelmise hooaja viimasel etapil Jaapanis jõudis Thierry Neuville lõpuks oma kauaoodatud eesmärgini ja võitis ihaldatud MM-tiitli.

Viiel korral varem MM-sarja kokkuvõttes teise koha saavutanud belglase esikoht oli suhteliselt kindel juba enne Jaapani etappi, sest punktiedu Hyundai tiimikaaslase Ott Tänaku ees oli sedavõrd suur, et ainult äärmine ebaõnn oleks võinud selle Neuville´lt röövida. Palju põnevam aga oli viimasele etapile startides seis tootjate arvestuses, sest Toyotal olid veel õhkõrnad võimalused püüda kinni ja mööduda punktitabeli liidrist Hyundaist.

Ja nii uskumatu kui see ka ei tundu, kasutaski Toyota oma võimalused ära. Või õigemini suutsid Hyundai sõitjad võimaluse oma tööandjale tiitel kinkida, maha mängida ja seda võistluse viimasel päeval. Kõigepealt keeras liidrikohalt oma auto kraavi ja katkestas Tänak, mis tähendas, et viimasele kiiruskatsele startisid Hyundai ja Toyota võrdsete punktidega. Ja siis tegi näpuvea ka Hyundai kolmas sõitja Andreas Mikkelsen, mille Toyota sõitjad edukalt ära kasutasid, tuues Jaapani autotootjale järjekordse tiitlivõidu.

Aga jaanuarikuu viimasel nädalavahetusel asuvad rallimaailma tipud püüdma juba järgmisi tiitleid ja seda taas muudetud punktisüsteemi alusel. Eelmisel aastal rakendatud süsteem sai hulga kriitikat, sest tihtipeale teenisid teise või isegi kolmanda koha sõitjad etapilt rohkem punkte kui selle võitja. Nii otsustatigi, et punktiskaala vajab väikest ilulõikust ja eelseisval hooajal maksab rallivõit taas rohkem ning punkte ei jagata enam laupäevase, vaid ikka pühapäevase lõppjärjestuse põhjal.

Etapi esikolmik teenib tänavu punkte 25-17-15 ja ülejäänud esikümnesse mahtuvad sõitjad varasemast tuttaval skaalal. Pühapäevase päeva eest teenivad aga lisapunkte viis parimat (5-4-3-2-1) ja samas mahus tasutakse ka punktikatse eest. Seega võib ühelt etapilt teenida kokku maksimaalselt 35 punkti, aga siiski säilib väga väike võimalus, et rallil teise koha saanud sõitja võib teenida kokku kaks punkti enam kui võitja. Vahetub ka rehvitarnija ning Pirelli asemel hakkab MM-sarja varustama Hankook.

Hyundail tugevdas oma sõitjate koosseisu mullu Fordi roolis väga hea hooaja teinud Adrien Fourmaux´ga, ja seega paneb tiim igaks etapiks välja kolm autot. See aga ei tähenda, et neil Toyotaga konkureerimine kergemaks läheb, sest eelmisel hooajal vaid üksikutel etappidel osalenud kahekordne maailmameister Kalle Rovanperä on tagasi ja sihtimas kolmandat tiitlit. Samuti teeb üksikutel etappidel taas kaasa ka Sebastien Ogier.

Hooaeg algab traditsiooniliselt Monte Carlos ja tänavu on kavas kokku 14 etappi, millest üks sõidetakse taas Eestis. Maailmameistrid selguvad hiljemalt novembri viimasel nädalavahetusel Saudi Araabias.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid