Kaunid ja kiired

Robert Koistinen
Aimo Niemi
31.08.2020
Patrik Lindgren

Paarkümmend sportautot Knutstorpi ringrajal on kindel märk sellest, et suvi on käes. Tuleb veel stopper käima panna ja kõik rajale sobivad autod võistlusklassile vaatamata järjestusse seada.

▪ Alpine A110S
▪ Aston Martin DBS Superleggera
▪ Audi RS 6 Avant
▪ Audi RS Q3 Sportback
▪ BMW M235i Gran Coupé
▪ BMW M8 Cabriolet Competition
▪ BMW X6 M Competition
▪ Ford Focus ST
▪ Honda Civic Type R GT
▪ Lamborghini Huracán Evo
▪ Lexus LC500
▪ Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
▪ Mini Clubman John Cooper Works
▪ Polestar 1
▪ Porsche 718 Cayman GT4
▪ Porsche 911 Turbo S
▪ Porsche Taycan Turbo S
▪ Renault Mégane R.S. Trophy-R
▪ Toyota GR Supra 2,0
▪ Volkswagen T-Roc R
▪ Volvo V60 T8 TwE Polestar Engineered

Skandinaavia autoväljaannete ühisel sportautotestil on pikad traditsioonid, kuid sel aastal oleks kogu üritus võinud koroonaviiruse tõttu hõlpsasti ära jääda. Siiski õnnestus Taanist ja Rootsist saada kokku rühm põnevaid ja ringrajale sobivaid autosid. Mõnedki autovalmistajad olid lausa erakordselt varmad kaasa aitama, sest kõik kevadeks planeeritud esitlused olid ära jäänud ja esindusautod olid kogu selle aja garaažides seisnud.

Nii palju segas viirus või siis täpsemalt, Rootsist naasmise järel ette nähtud kahenädalane karantiin ometigi, et suurema meeskonna asemel saime kohale saata vaid kaks meest. Ajakirja ei saa teha, kui kogu toimetus on kodutööle määratud. Lõuna-Rootsi pääsemine polnud samuti nii lihtne kui tavaliselt, aga õnneks leevendati reisimistingimusi just enne testi algust.

Ringiaegu on aastast aastasse tehtud ikka samamoodi, nii et erinevatest aastatest pärinevad tulemused on võrreldavad. Tasub siiski meeles pidada, et neid viimaseid sekundikümnendikke mõjutavad mõnedki asjad, näiteks raja seisukord ja temperatuur.

Testirühm on läbilõige turul olevatest kiiretest ja sportlikest autodest: tuunitud väikeautodest alates kuni tõeliste superautodeni välja. Eks seda näitavad ka hinnad ja võimsused. Kõige kallima osaleja hinna eest saaks kaheksa kõige tagasihoidlikumat.
Ühe erandiga kasutavad mootorid bensiini. Volvo ja Polestari sugulashübriidid ning täiselektriline Porsche Taycan toovad vaheldust niigi kirjusse mootorivalikusse. Jõuallikate seast võib leida lahendusi turboga reas-neljasest kuuese bokseri ja V12-mootori ning kolme mootoriga pistikhübriidini välja.

Boksis ootab 21 autot hetke, et oma võimeid näidata. Kiiver pähe, turvavöö pingule, uks kinni. Ja läks!

Tulemyused leiad septembrikuisest Tehnikamaailmast.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid