Parimad kompromissid

Aimo Niemi
30.06.2020
Markus Pentikäinen

Väikeses linnamaasturis on koos väikeauto, mahtuniversaali ja maasturi omadused. Nende populaarsus on järjest kasvanud ja nad on kõrvale tõrjunud samale põhjale ehitatud sugulased.

  • Ford Puma Ecoboost mHEV 125 hj M6 Titanium
  • Nissan Juke DIG-T 117 HJ 7DCT N-Design
  • Peugeot 2008 Allure Puretech 130 AT8
  • Renault Captur 1,3 TCe 130 hj EDC Intens
  • Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG 115 Elegance

Sagedasti on linnamaasturi taustaks juba tuntud lahendus. Väikeauto kere vahetatakse kõrgema vastu, siseruum kohendatakse uutele mõõtudele sobivmaks ja lisatakse detaile, mis jätaksid mulje maastikukõlbulikkusest. Fordil on lähtekohaks Fiesta, Peugeotil 208 ja nii edasi.

Nagu aluseks olnud väikeautod, kasutavad ka need linnamaasturid väikesi bensiinimootoreid. Viiest kolmel on liitrine mootor ja kahel pisut suurem. Võimsused jäävad 85 ja 96 kW vahele.

Ka väikeste autode puhul eelistatakse üha sagedamini automaatkasti. Kõiki selle testi viit marki on automaadiga ostetud rohkem kui käsikastiga. Tõenäoliselt ootab sama saatus ka Ford Pumat, mille automaatkastiga versioon on nüüdseks samuti hinnakirja jõudnud. Sama suund on varustuse osas: kuigi alati leidub ostjaid ka “hinnad alates…” mudelile, juhtub üha sagedamini, et eelistatakse pigem väiksemat, kuid parema varustusega sõidukit.

 

Viis uudist

Ford Puma oli ainus manuaalkäigukastiga osaleja, sest automaatkastiga Pumasid hakati äsja alles valmistama. Jõuülekanne on siiski huvitav, see on testi ainus 48 V süsteemiga kerghübriid.

Nissan Juke on esialgu saadaval ainult selle liitrise mootoriga. Valida on kuuekäigulise manuaali ja seitsmeastmelise topeltsiduriga automaadi vahel.

Peugeot 2008 on traditsioonilise 208 kõrgem versioon ja sellel on teistest suurem jõuülekannete valik. Saadaval on nii bensiini-, diisel- kui elektrimootorid. Bensiinimootorist on kolm erinevat seadistust, testis oli neist keskmine, 96 kilovatine.

Euroopa müüduim väike linnamaastur Renault Captur esindab (nagu ka Juke ja 2008) sama margi teist põlvkonda. Bensiinimootor on saadaolevatest keskmine, 1,3liitrise lahjem variant. Sama mootor on ka A-klassi Mercedesel.

Mullu nii Soomes kui Lätis aasta autoks valitud Škoda Kamiqi bensiinimootoriteks on 1,0 TSI ja 1,5 TSI, mõlemast on ka gaasiversioon.

Põhjaliku testi leiad juulikuisest Tehnikamaailmast.

Sarnased artiklid