Volvo Cars’i tegevuskasum 2018. aastal oli 14.2 miljardit Rootsi krooni.

13.02.2019

Volvo Cars’i 2018. aasta tegevuskasum oli 14.2 miljardit SEK (umbes 1,36 miljardit EUR), mis on 0.9% suurem kui aastal 2017. Puhastulu kasv oli 21 protsenti, ulatudes 252.7 miljardi SEK-ni (ca 24,2 miljardit EUR) . Selle aluseks oli ettevõtte läbi aegade parim müügitulemus 642 253 sõidukit, mis oli 12.4% suurem kui aastal 2017.

Menukaimad Volvo mudelid olid maailmas XC60 (29,5% müügist), XC90 (14,7%) ja V40/V40 Cross Country (12,4%). Euroopa Aasta Auto tiitli pärlinud Volvo XC40 oli 11,8%-ga neljas. Kõige rohkem Volvosid – 318 235 tk, ehk 29,5% müügist läks kaubaks Euroopas, 20,3% Hiinas ja 15,3% USA-s.

Volvo Cars’i Baltikumi maaletooja Volvax Baltic OÜ andmetel müüdi 2018. aastal Eestis 423 uut Volvo sõiduautot. Nõutuimaks mudeliks osutus Volvo XC90, mida osteti mullu 110 tükki, järgnesid XC60 – 99 tk ja V60/V60 Cross Country 69 tk.

“Tulemus vastab ootustele, kuid ei ole täielikult vastavuses meie pikaajaliste ambitsioonidega. Käibekasv ja müügimaht 2018. aastal olid head, kuid kasumlikkust mõjutasid välised faktorid nagu tollimaksud ja mitmetel turgudel kasvanud hinnakonkurents,” kinnitas Volvo Cars’i president ja tegevjuht Håkan Samuelsson.
“2019. aastaks prognoosime taas müügimahu kasvu, tuginedes meie tugevale tootevalikule ning kasvavale tootmisvõimsusele,” lisas ta. “Siiski peame olema realistlikud ja tõdema, et surve kasumlikkusele jätkub.”

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid