Veel üks i30

Tõnu Ojala
06.07.2018
Langev tagaosa mõjub küll efektsena, et kitsendab samal ajal veidi ka juhi tahavaadet. | Tõnu Ojala

Automaailm armastab uusi autoklasse leiutada – viimastest kümnenditest meenuvad parimate näidetena sajandivahetuse kandis ruulinud mahtuniversaalid ning praegu buumiharjal liikuvad linnamaasturid. Väike-keskklassi autod on samal ajal rahulikult oma elu elanud – enamasti tähendab nn Golf-klass viieukselist luukpära või universaali, harvem kohtab ka nende kolmeukselisi sõsaraid, avaautosid ja sedaanegi. Nüüd on aga Hyundai otsustanud riskida ja toonud tavaversiooni kõrvale välja lisanime Fastback kandva i30.

Hyundai on märkamatult kasvatanud uuest i30-st välja terve mudeliperekonna, kus nn tavamudelite (nii luukpära kui universaali) kõrval ka efektne sportmudel i30N ja nüüd ka praktilisusele/stiilile rõhuv i30 Fastback. Ja ehkki küljejoone põhjal võiks i30 Fastbackist sedaani oletada, on tegu siiski luukpäraga ning kui tänapäeva automaailmast midagi sarnast leida üritada, meenuvad hoopis teisest kategooriast BMW Gran Coupe ja MB GLE Coupe – siin aga miniatuursemal kujul ja hoopis teises hinnaklassis.

Fastbacki tagaosa järsult langev katusejoon tähendab mõningast järelandmist pearuumis – „kiirselg“ on luukpära-i30-st 11,5 cm pikem, kuid 3 cm madalam – kuid õnneks jääb suurem langus siiski tagaistuja peanupust tahapoole. Varustuse osas vastab Fastback ülejäänud i30-tele, erinevuseks on võimalus varustada auto 18tolliste rehvidega, mis paraku toob kaasa see ka hüppeliselt kasvava teemüra.

Mootorivalik koosneb esialgu tuntud-teatud 88 kW 1,0 T-GDI-st ja 103 kW 1,4 T-GDI-st, hiljem lisanduvad ka tava-i30-lt tuttavad 1,6liitrised diiselversioonid. Hinnavahe Fastbacki ja tavamudelite vahel jääb seejuures igati mõistuse piiridesse – Fastback „maabub“ oma hinnalt täpselt luukpära- ja universaal-i30 vahepeale.

Hyundai i30 Fastback N

2018. aasta Pariisi autonäitusel esitles Hyundai ka i30 Fastbacki N-versiooni.

Sarnased artiklid