Testitud Solaris Urbino 18-meetrine elektriline liigendbuss sõitis akutoitel ühe laadimisega pea 170 km. TLT juhatuse liikme Lennart Viikmaa sõnul oli tegemist esimese normaalmõõdust suurema elektribussi testimisega. “Solaris Urbino 18 electric oli sõitjatele mugav tänu madalale sisenemisel ning sobis ka erivajadustega sõitjatele, kuna oli varustatud ratastooli rambiga. Bussi sõit ja kiirendus olid sujuvad. Ka selle bussi katusel on kiirlaadija, mis võimaldaks bussi ka ringide vahepealsel ajal laadida, kuid kuna Tallinnas vastav taristu veel puudub, siis me ei saanud seda võimalust testida. Jätkame erinevate elektribusside katsetustega ka edaspidi, et leida elektribuss, mis suudab ühe laadimisega läbida võimalikult palju kilomeetreid,“ lisas Viikmaa.
Elektriline liigendbuss teenindas testperioodil liine number 42, 1A, 33 ja 49. Testitud bussi keredisain ja juhikabiini lahendus oli sarnane praegu juba kasutusel olevatele gaasibussidele. Elektribussis toimus kogu õhutus läbi kliimaseadme ning puhta õhu saamiseks puudus vajadus akende avamiseks.
Viikmaa selgitas, et erinevaid elektribusse testitakse eesmärgiga leida diiselkütusel sõitvatele bussidele keskkonnasõbralikke ja ökonoomsemaid alternatiive. „Soovime lähiajal katsetada elektribusse Tallinna teedel ka teistel aastaaegadel, et näha, kuidas need Eesti kliimas toimivad. Elektribussid on osa ühistranspordi tulevikust, mis aitavad hoida linnaõhku puhtamana ja optimeerida sõidukite ülalpidamiskulusid,“ ütles TLT juhatuse liige.
Juba praegu on Tallinnas elektrisõidukitena kasutusel trammid ja trollid, kuid ettevõtte suurem eesmärk on näha ka bussipargis üksnes keskkonnasäästlikke sõidukeid.