Renault Megane RS Trophy-R sõitis Nürburgringil uue rekordaja
08.07.2019
Renault Megane RS Trophy-R. | Renault

Renault uus kiire luukpära Megane RS Trophy-R püstitas Nürburgringil uue rekordaja: ühe ringi seal läbis auto 7 minuti ja 40,1 sekundiga.

Megane edu senise esirattaveoliste seeriamudelite rekordi omaniku Honda Civic Type R ees oli 3,7 sekundit.

Rekordi saavutamise nimel elas Megane RS Trophy läbi suure hulga muudatusi. Seejuures jäeti 1,8-liitrine 300-hobujõuline mootor samaks, rõhk läks auto kaalu vähendamisele, vedrustuse lihvimisele ja aerodünaamika parandamisele.

Kõige edukam oli dieet: Megane RS Trophy-R on oma baasmudelist suisa 130 kilogrammi kergem. Selle nimel loobuti tagaistmest (selle asemel on vedrupüstakute vahel täiendav tugevdus) ja tagarataste pööramise mehhanismist. Kokkuhoiu nimel on auto varustatud aga vaid käsikastiga, robotkäigukast oli oluliselt raskem.

Kaalu aitasid vähendada ka Sabelti istmed (-14 kilo), liitiumioonaku (-4,5 kilo), 19-tollised veljed Fuji Light (-2 kilo igaüks), titaanist Akrapovici väljalase (-6 kilo), klaasplastist kapott ja õhemaad tagaaknad ning ka autolt eemaldatud udutuled ja tagumine kojamees.

Lisatasu eest saab Trophy-R jaoks hankida ka seni vaid hüperautode pärusmaaks olnud süsinikkiust veljed, mis võimaldavad kokku hoida veel täiendava 8 kilo. Seega on auto mass pärast muudatusi 1306 kilo.

Veermikusse on lisandunud Öhlinsi reguleeritavad amordid, Brembo pidurid, rehvid Bridgestone Potenza S007 ning muudetud esimeste rataste kallet 2,05 kraadini. Lisatasu eest võib autole tellida veel keraamilised pidurikettad.

Aerodünaamikast on muudetud auto põhjakaitsete kuju, lisatud uus süsinikkiust difuusor ja NACA õhuvõtuavad kapotil.

Kõik need muudatused on mõjutanud ka Megane RS Trophy-R dünaamikat: nullist sajani kiirendab auto 0,3 sekundit kiiremini (nüüd 5,4 sekundit), maksimaalkiirus tõusis aga 262 kilomeetrini tunnis (+1 km/h).

Müügile jõuab Renault Megane RS Trophy-R aasta lõpus, kokku toodetakse neid vaid 500 eksemplari ja seda minimaalse hinnaga 55 000 eurot. Süsinikiust ratastega autosid on nende 500 seas vaid 30, sellise versiooni hinda pole aga siiani avalikustatud.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid