Küsitlus: lamellrehve eelistab ligi 30 protsenti autojuhtidest

12.11.2019
Markus Pentikäinen

Eesti autojuhtidest eelistab 72 protsenti naastrehve ning 28 protsendi valik langeb lamellide kasuks, näitab PZU Kindlustuse poolt sotsiaalmeedias läbiviidud iga-aastane küsitlus.

Võrreldes eelmise aastaga on lamellide pooldajate arv veidi vähenenud, aga püsib samas suurusjärgus. Mullu eelistas naastrehve 64 protsenti, 2017. aastal 69 protsenti ning 2016. aastal 77 protsenti vastajatest, teatas PZU.

PZU sõidukikahjude grupijuhi Jaanus Tanne sõnul kinnitab küsitlus, et naastrehvid on endiselt paljudele esimene valik. „Paljud vastajad põhjendasid seda kehva teehooldusega oma kodukandis, mis ei lase lamelle eelistada. Valdavalt arvatakse, et naastrehv sobib talvistes oludes kõigile teedele ning lamellrehvi eelistavad pigem need, kes sõidavad peamiselt linnas,“ ütles Tanne.

Tanne lisas, et linnas sõites on lamellrehvid kindlasti parem valik, sest nende pidurdusteekond on kuival asfaldil lühem kui naastrehvidel. Kuid maal ja jäistes oludes võib lamellrehvide pidurdusteekond venida halvimal juhul pea poole pikemaks võrreldes naastrehvidega. „Rehvid tuleb valid tulenevalt sellest, kus nendega enamasti sõidetakse – maanteedel või linnatänavatel,“ ütles Tanne.

 

Vastajad lisasid küsitlusele järgmisi kommentaare:

  • Eelistan naastrehve, kuna need turvalised maakohas liiklemiseks kuna meil puudub korralik teehooldus.
  • Pigem lukslamellid kui nigelad naastud.
  • Lamell, sest pole mõtet klõbistada 90% kohustuslikust talverehvi hooajast paljal asfaldil.
  • Minul vahet pole, aga naine eelistab naastrehve, et oleks Eesti kliimas ohutum.
  • Lamellid sobivad ideaalselt ka talvel. Valida tuleb lihtsalt ilmastiku- ja teeoludele vastav sõidukiirus. Ega`s rehv ka sind ei päästa, kui sõita ei oska.

 

PZU Facebooki lehel toimunud küsitluses märkis oma eelistuse 1674 inimest, kelle kommentaaridega saab tutvuda siin.

Talverehvid on Eestis kohustuslikud 1. detsembrist, kuid enne ilmade külmenemist on mõistlik rehvivahetus ära teha. Eestis on talverehvide nõutud minimaalne mustrisügavus kesksoonest mõõdetuna 3 mm ja soovituslik 4–5 mm ning kasutada võib nii lamell- kui ka naastrehve. Suure pakasega tasub uuesti kontrollida ka rehvirõhku.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid